Activiteitenkalender oktober 2016
29/09/2016

Wij houden je op de hoogte van interessante activiteiten in en om Vilvoorde. Natuurlijk onze eigen CD&V-agenda, maar ook een greep uit de belangrijkste (door ons gekende) activiteiten in Vilvoorde. Dié activiteiten waar volk op afkomt en waar je altijd wel iemand van ons zult aantreffen. Of dié activiteiten waar wij als CD&Vers willen op aanwezig zijn.

Deze activiteitenkalender is zeker niet volledig, wij werken met de informatie die wij op dit ogenblik hebben. Als jij denkt dat een evenement, wijkfeest, activiteit van je vereniging, organisatie of parochie, enz... moet opgenomen worden in de volgende activiteitenkalender, laat ons dat dan weten op info@vilvoorde.cdenv.be. Spijtig genoeg kunnen wij geen aanvullingen meer doen op de huidige kalender, wij willen je mailbox niet nodeloos overbelasten.

• 1 oktober: Provinciaal congres CD&V, om 10u30 in het provinciehuis te Leuven, meer info en inschrijven hier
  • 1 oktober: Mosselfeest Kiwanis Vilvoorde, van 11u30 tot 22u in Ons Tehuis Brabant te Melsbroek, meer info hier
  • 1 oktober: 2dehandsbeurs Gezinsbond Vilvoorde, van 13u tot 16u in de  Kastanjelaar, Perksestraat
  • 1-2 oktober: Toneel "Hou niet van me waar een sneeuwvlok vallen zal" van JGK Element, meer info hier
  • 2 oktober: Vilvoorde 'hotspot' tijdens Openbedrijvendag, het volledige programma hier
  • 5 oktober: Kristof Calvo stelt zijn boek voor "F*ck de zijlijn" om 20u in cc Het Bolwerk, meer info hier
  • 6 oktober: Infonamiddag over nieuwe woonzorgcentrum Vilvoorde, om 14u in cc Het Bolwerk, meer info hier
  • 6 oktober: De winkelstraat van de toekomst, om 19u30  in Brasserie De Met, meer info hier
  • 7 oktober: Spaghettifestijn SBS de Groene Planeet, van 18u tot 22u in de Karel Trekelsstraat te Houtem
  • 8 oktober: Repaircafé van 10u tot 13u, LDC Pallieter in de Parkstraat
  • 8-9 oktober: Mosselfeesten KFC Peutie, Zat van 17u tot 21u, Zon van 11u30 to 15u, meer info hier
  • 9 oktober: Parochiemaaltijden Far-West, van 11u45 tot 14 uur in de refter van de school, inschrijven
  • 9-17 oktober: Vilvoorde tegen armoede, het volledige programma vind je hier
  • 12 oktober: Vluchten kan niet meer, totaalspectakel om 20u in cc Het Bolwerk
  • 15 oktober: Auditie Gospodi in de Troostkerk tvv de restauratie van het orgel, om19u30, meer info hier
  • 15-16 oktober: Groot mosselfeest Kon Harmonie Vlaams en Vrij, zat van 17 tot 21u, zon van 12 tot 16u in zaal de kring Houtem
  • 15-16 oktober: Mosselfeest KVAC, website KVAC hier
  • 16 oktober: Herfstfeest OKRA H. Hart Kassei, van 12u tot 15u in zaal Ons Huis, Thaelstraat Kassei.
  • 16 oktober: Gezond ontbijten met kwb Centrum Vilvoorde, van 8 tot 12u in het parochiehuis, Guldenschaapsstraat
  • 16 oktober: Info-brunch 11.11.11. gezondheidszorg voor iedereen, om 11 uur in wijkcentrum Far West, Duchéhof 104a
  • 17 oktober: Fakkeltocht tegen armoede, om 18u45 aan monument "de steen" onder kanaalbrug Vilvoorde
  • 22 oktober: Spaghettifestijn WTC Peutie, van 11u30 tot 22u30 in de parochiezaal, Kampenhoutsesteenweg 1 te Perk
  • 22-23 oktober: Breugelfestijn Divertimando: Zat vanaf 17u30, Zon van 11u30 tot 16u in zaal De Kring te Houtem
  • 29 oktober: Geboorteboomplantdag, meer info hier
  • 29 oktober: Mosselfestijn De Vilvofiesters, van 12u30 tot 21uur in zaal ons Huis, Thaelstraat, Kassei
  • 29-30 oktober: 6de Kippenfestijn SAMANA (Ziekenzorg) in parochiehuis, Guldenschaapstraat. inschrijven gewenst

F*ck de zijlijn

Bij een voetbalmatch zijn er suppporters die langs de zijlijn hun gedacht roepen, en de spelers die uiteindelijk het verschil maken. Politiek is niet anders. Kristof Calvo (Groen), het jongste verkozen parlementslid van België, schrref daarover een boek. Met een duidelijke boodschap: "SPEEL ZELF MEE".

Op 5 oktober 2016 stelt Kristof zijn boek voor, en gaat hij met jullie in gesprek. Peter Van Kemseke leidt hem in.

Infonamiddag nieuw woonzorgcentrum Vilvoorde

We nodigen u ook graag uit op onze infonamiddag over het nieuwe Woonzorgcentrum te Vilvoorde op donderdag 6 oktober om 14 uur in cc Het Bolwerk, zaal auditorium.

Wij verwelkomen u met koffie en gebak.

Sprekers: CD&V OCMW-raadslid Christel Herbosch en CD&V-ereschepen Albert Absillis.

De winkelstraat van de toekomst, een visie voor Vilvoorde

DE WINKELSTRAAT VAN DE TOEKOMST.
EEN VISIE VOOR VILVOORDE.

Winkelen verandert voortdurend. We kopen 'online' of gaan naar grote winkelcentra. De uitdagingen voor wie een horecazaak, een kleine bakkerij, een krantenwinkel of een andere winkel heeft in een winkelstraat zijn ernorm. De vraag is: hoe moeten onze winkelstraten eruit zien opdat klanten winkelen opnieuw fijn vinden, ook in Vilvoorde?

Karel Van Eetvelt (UNIZO) zoekt samen met U naar een antwoord. Ontdek de consument van 2020 en de toekomstkansen die open liggen voor elke kleinhandelaar. Ga mee in gesprek over hoe onze Vilvoordse winkelstraten eruit kunnen zien, en bekijk samen met ons enkele oplossingen uit andere steden in Vlaanderen.

Programma:

19u:      onthaal met drankje
19u30:   "De winkelstraat van de toekomst", presentatie door Karel Van Eetvelt, gedelegeerd
             bestuurder van UNIZO
20u10:   succesvol winkelbeleid in de praktijk gebracht
20u45:   discussie
21u15:   conclusies door Peter Van Kemseke met aansluitend receptie

Praktisch

Donderdag 6 oktober 2016 van 19u30 tot 21u30
Brasserie De Met, Grote Markt, Vilvoorde

Inschrijven

Deelname gratis maar inschrijven bij jan Piqueur, GSM: 0495/624420 of jan.piqueur@telenet.be