Welke Vilvoordenaars lopen zich nu al warm voor de lokale verkiezingen van 2018? Wie wordt lijsttrekker? Avant-première op 23 september in de ontmoetingsruimte van CC Het Bolwerk (Bolwerkstraat 17). Iedereen is welkom op onze gratis receptie. Afspraak van 18.30 tot 19.30 uur, en breng gerust je vrienden en familie mee! Meer info vind je hier.

Doe mee met Vitamine V

Ons nieuwste project, 'Vitamine V', geeft onze stad een stevige vitamineboost. Want Vilvoorde barst van creatief en ondernemend talent. En de beste ideeën voor onze stad vind je natuurlijk bij de inwoners zelf. 'Vitamine V' wil al het Vilvoords talent zichtbaar maken. Zodat ook andere inwoners de mouwen opstropen en meedoen. 'Vitamine V' volgt nauwgezet alle initiatieven en evenementen die mensen in onze stad bijeenbrengen en Vilvoorde positief in het nieuws brengen, zoals een tof buurtfeest, een klein festival, een kerstboomverbranding, een streetsoccer... En met creatieve ideeën van inwoners gaan we zelf aan de slag, zodat de hele stad er beter van wordt.

Wil je mee Vitamine V verspreiden? Word dan Fan van Vitamine V, en schrijf je in via deze link.

Wat werd beslist op de gemeenteraad?

Het politieke jaar is begonnen. Met nog één jaar te gaan tot de gemeenteraadsverkiezingen neemt de spanning toe, ook binnen de meerderheid. Op de gemeenteraad ging het onder meer over Groenloo in Koningslo, de vernieuwde Grote Markt, een zo goed als onbestaand sportbeleid en nog veel meer. Lees er alles over via deze link.

Noteer het in je agenda!

Divertimando, het mandoline-orkest uit Houtem, bestaat 40 jaar. Dat vieren ze met een concert in CC Het Bolwerk op zaterdag 16 september om 19 uur. Het mandoline-orkest speelt er samen met het Akkordeon Orchester uit Ennepetal. Meer info bij Albert Absillis (02/251.91.72)

In Vilvoorde wonen heel wat nationaliteiten. VilvoMundo brengt de Spaanse, Marokkaanse, Congolese en Vlaamse gemeenschappen op zaterdag 23 september bij elkaar. Flamenco, zang, eten en dans: alle ingrediënten voor een gezellige avond zijn er. Vanaf 19.30 uur in de polyvalente zaal van CC Het Bolwerk (Bolwerkstraat 17). Info vind je hier.

De senioren van CD&V Vilvoorde organiseren op zaterdag 14 oktober een unieke activiteit. In de feestzaal van De Met (Nolet de Brauwerestraat) komt Minister van Justitie Koen Geens spreken over de Justitite van de 21ste eeuw. Je bent welkom vanaf 13.30 uur, maar we vragen je wel om in te schrijven via clerckx.erik@telenet.be of jan.piqueur@telenet.be.

Op zondag 22 oktober organiseren we onze eerste brunch. Kom genieten van een hapje en een drankje, in de polyvalente zaal van de Sint-Jozefschool (FarWest). Ingang langs de Gevaertstraat, naast de kerk.