Lijsttrekker en (een deel van) het team voor 2018 bekend

Op een druk bijgewoonde receptie hebben Minister Koen Geens en Vlaams Parlementslid Peter Van Rompuy hebben vorige zaterdag de lijsttrekker en twintig kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 voorgesteld. Peter Van Kemseke zal de lijst aanvoeren. Wil je de andere kandidaten leren kennen, volg ons dan snel op Facebook (www.facebook.com/CDV1800).

Enkele foto's vind je hier.

Dank jullie wel, gemeenschapswachten!

Afgelopen vrijdag was het Dag van de gemeenschapswachten. Omdat deze mannen en vrouwen elke dag een oogje in het zeil houden, wilden we hen - letterlijk - in de bloemetjes zetten. Timothy zei 'Dank je wel', en bezorgde hen elk een boeketje. Dat kleine gebaar werd erg geapprecieerd door de gemeenschapswachten.

Succesvolle eerste editie van VilvoMundo

Het multiculturele eet- en muziekfestival VilvoMundo heeft een geslaagde eerste editie achter de rug. Afgelopen zaterdag liep de polyvalente zaal van CC Het Bolwerk vol om te genieten van Afrikaanse ritmische muziek, een Arabisch kinderkoor, een Spaanse flamenco-initiatie en Vlaamse meezingers. En natuurlijk van de exotische hapjes. Nagenieten kan via dit filmpje of deze foto's.

Lopen geeft Vitamine V!

Afgelopen weekend werden in Park Drie Fonteinen drie nieuwe loopomlopen ingehuldigd. Voortaan kun je in en rond het park afgepijlde rondjes lopen van 1,5km, 4km en 9,1km. Enkele CD&V'ers waren er bij tijdens de opening, en hebben de omloop getest en goedgekeurd. Omdat lopen gezond is, omdat lopen in groep motiverend werkt, en omdat het decor van Park Drie Fonteinen en het Tangebeekbos echt wel mooi is, willen enkele jongeren van Jong CD&V starten met een loopclubje. Zaterdag 7 oktober gaan ze lopen, om 10.30 uur. Afspraak aan de atletiekpiste, ingang langs het kanaal. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, dus jij komt toch ook?

Noteer het in je agenda!

Deze maand staat er weer heel wat te gebeuren. Zo kun je onder meer:

* op 13 oktober naar de infosessie "Jongeren en burn-out: wat doe je eraan?" Therapeute Anne Dockx, een van onze leden, schreef het boek 'De burn-outepidemie. Een zware maatschappelijke verantwoordelijkheid'. Dat wordt op 13 oktober voorgesteld aan de hand van getuigenissen door jongeren en hun ouders. Afspraak in het TechnOv (Zennelaan 51) om 19.30 uur. Meer info vind je hier en hier.

* op 14 oktober naar het Pastafestijn van De Knipoog. Jong CD&V'ster en kleuterjuf Hilde staat vanaf 17 uur klaar om je te laten genieten van de Italiaanse keuken. Iedereen welkom in de F. Rooseveltlaan 98.

* op 14 oktober naar "Met Koen Geens op de koffie". Minister Koen Geens komt op uitnodiging van onze CD&V Senioren naar De Met (Grote Markt), om er te praten over justitite van de 21ste eeuw. Hoe veilig is België? Zijn er voldoende gevangenissen? Hoe pakken we terrorisme aan? ... Je komt het allemaal te weten vanaf 14 uur. Toegang is gratis, en je krijgt zelfs een kopje koffie en een stuk taart. Meer info vind je hier en hier.

* op 15 oktober naar het Herfstfeest van OKRA Kassei. Gemeenteraadslid Werner en zijn vrouw Ann helpen mee. Van 12 tot 15 uur kun je soep, stoofvlees of koude schotel komen eten in Zaal Ons Huis (Thaelstraat).

* op 21 en 22 oktober naar het Breugelfestijn van mandoline-orkest Divertimando. Ereschepen Albert Absillis nodigt iedereeen van harte uit op het Breugelfestijn, op zaterdagavond en op zondagmiddag in Zaal De Kring (Damstraat 89, Houtem). Meer info bij Albert via mail.

* op 22 oktober naar de brunch van CD&V Vilvoorde. In de Sint-Jozefschool (Gevaertstraat) kun je vanaf 10 uur terecht om te genieten van een heerlijke brunch. Meer info vind je hier.