Nieuwsbrief april 2014
N°9 - 30/04/2014

Verkiezingscampagne op volle toeren

Beginnen doen wij met een woord van dank aan alle medewerkers, vrienden en collega's, die er mee voor gezorgd hebben dat onze verkiezingsborden geplaatst werden. Natuurlijk vergeten wij ook niet alle mensen die een plaats in hun tuin, veld of weide ter beschikking gesteld hebben. Door onze enthousiaste ploeg werd er duchtig afgeschuurd, getimmerd en geplakt, met als resultaat dat er een 50-tal borden her en der in Vilvoorde en omstreken staan. En of wij zijn opgevallen, wij waren immers de eersten in het straatbeeld van Vilvoorde. En dat al dit plakwerk plezant kan zijn, vraag dat maar onze vrijwilligers.

Bekijk hier de fotoreportage.

Nog zo'n goede drie weken zijn wij verwijderd van de verkiezingen. In de laatste rechte lijn zullen wij nog een extra tandje bijsteken. Er zijn nog raamaffiches beschikbaar van zowel Peter als van Jan. Wie nog een plaatsje heeft ons ons enkele weken ten toon te stellen kan dit melden op e-mail info@vilvoorde.cdenv.be.

Agenda campagne

De laatse rechte lijn is ingezet. Wij delen graag onze drukke campagne-agenda voor de eerstvolgende 2 weken:

Donderdag 1 mei: vanaf 10u zijn wij aanwezig op bloemenmarkt  op het Ennepetalplein (Kassei) gevolgd door een bezoek aan de 9de atletiekmeeting "Erik Vermeiren". Daarna kunt u ons vinden in de kanaalzone voor de Brabantse Vaarhappening (afspraak aan café Canal om 14u).

Zaterdag 3 mei spreken wij de marktbezoekers aan in Vilvoorde (afspraak om 9u30 aan de frituur, kant Hendrik I Lei) , daarna doen wij enkele horecazaken aan in de buurt.

Zondag 4 mei kunt u ons vanaf 16u vinden op de kermis in Houtem.

Vrijdag 9 mei wordt de jaarmarkt op gang gebracht, wij zullen te vinden zijn op de opening van Kunst in den troost en in de Spaanse tent voor het optreden van Zakdoek.

Zaterdag 10 mei gaan wij de uitdaging van de Vilvoordse petanqueclub aan. Vanaf 14u0 bent u welkom om met ons mee te spelen, Verbindingsstraat 10, blok 7.

Zondag 11 mei fietsen wij samen met minister Koen Geens in de regio van Vilvoorde. Wij starten om 10u in Perk, rijden langs Hofstade om terug in Vilvoorde te eindigen.

Maandag 12 mei: jaarmarkt Vilvoorde

Verder plannen wij ook nog een aantal huisbezoeken in de verschillende wijken.

Wens je aan een of meerdere activiteiten deel te nemen of wil je met ons meegaan naar de markt of op huisbezoek, laat dit weten op info@vilvoorde.cdenv.be en wij nemen met u contact om de details af te spreken. Wij hebben campagnemateriaal zoals t-shirts, polo's en derhgelijke om als groep goed op te vallen in het straatbeeld.

Geen(s) Gewoon Feest

Onze afdeling was met een ruime delegatie aanwezig op het Geen(s) Gewoon Feest op paasmaandag.  Een gezelllige boel, enthousiasmerende speeches en dus een  uitstekende gelegeheid om nog wat extrat campagnevitamines op te doen voor de laatste rechte lijn naar 25 mei.

Bekijk hier de fotoreportage

Gemeenteraad 28 april 2014

Onze fractie was bijzonder actief in de gemeenteraad. Zij interpelleerden het schepencollege o.a. de ondersteuning van de verenigingen, over de aanleg van de ondergrondse parking onder de Grote Markt, het kinderarmoedebeleid, de beplanting van de J.B. Nowélei en tenslotte over de aanleg van een verhoogde berm in de Damstraat te Peutie.

Lees hier het verslag

Ondergrondse parking onder de Grote Markt

Peter Van Kemseke ondervroeg schepen Francine De Prins (Groen!) over de stand van zaken mbt de aanleg van de ondergrondse parking onder de Grote Markt en de herinrichting van het handelscentrum. Onze fractie moest verbaasd vaststellen dat er al een politieke beslissing is genomen maar dat men nog moet beginnen met het werken aan een nieuw mobiliteitsplan voor onze stad. De werken zullen plaatsvinden in 2016 en zullen een jaar duren.

Lees hier het artikel in Het Laatste Nieuws.

Maggie De Block (Open Vld) verwerpt subsidieaanvraag Kinderarmoede

CD&V-gemeenteraadslid Rosaline Muyldermans interpelleerde het schepencollege over een beslissing van minister Maggie De Block (Open Vld) over de Vilvoordse aanvraag voor subsidies voor het project "Vilvoorde vormt front tegen kinderarmoede".

Lees het artikel in Het Laatse Nieuws.

BBQ Jong CD&V

Op zaterdag 26 april ging de 1ste BBQ van Jong-CD&V Vilvoorde door in het Gildenhuis te Peutie. Veel tevreden gezichten zoals bij de zowat 100 deelnemers, het eten was superlekker, de bediening vlotjes en voor de 10€ moest je het zeker niet laten. Dat er al gesproken werd over een 2de editie doet mij vermoeden dat de organisatoren ook heel tevreden waren, de verwachtingen werden helemaal ingelost. Dank aan alle medewerkers en dank aan Jong-CD&V voor het initiatief.

Erfgoed wandelzoektocht te Houtem

Een heel druk weekend, want na de geslaagde BBQ van Jong-CD&V kregen wij al meteen de volgende dag de "Erfgoed wandelzoektocht" voorgeschoteld. Erik Clerkx, onze seniorenvoorzitter, stak een mooie wandeling in elkaar langs de mooste plekjes in Houtem. Onze mooie prijzentafel zorgde ervoor dat iedereen met een prijsje huiswaarts keerde. Iedereen tevreden, wij ook tevreden en zeker voor herhaling vatbaar in een ander deel van Vilvoorde.

Info @ CD&V Vilvoorde

Wil u dat de informatie nog sneller bij u terecht komt? Wil u meer weten over de activiteiten die CD&V-Vilvoorde organiseert? Wil u weten welke problemen we aankaarten op de gemeenteraad, of wil u zelf ook meewerken?

Contacteer ons dan via de website http://vilvoorde.cdenv.be/contacteer-ons of per e-mail info@vilvoorde.cdenv.be.

Of ga naar de CD&V-Vilvoorde facebookpagina: https://www.facebook.com/CDV1800 waar u de laatste nieuwsjes vindt. Liken dus!

En kent u iemand die ook graag de digitale nieuwsbrief ontvangt? stuur ons dan een mailtje. Want CD&V is er voor u het hele jaar door.