Nieuwsbrief augustus 2015
22/08/2015

Start nieuw werkjaar

Beste lezer,

Voor onze scholieren is 1 september de start van een nieuw schooljaar, een spannende periode voor ouders en kinderen. Wij wensen alle kinderen en ouders een heel boeiende, leerrijke en veilige periode.

Voor ons betekent 1 september de start van een nieuw werkjaar voor onze CD&V afdeling Vilvoorde. De komende weken trekken wij onze werking op gang. Wij bieden u een aantrekkelijk en gevarieerd programma aan zodat iedereen aan bod kan komen. Eetfestijnen, boeiende discussiemomenten, en mogelijkheden tot ontmoetingen met onze mandatarisen en bestuursleden.

In deze nieuwsbrief vindt u de activiteiten van de maand september. Wij houden u verder op de hoogte met onze regelmatige nieuwsbrieven

Ik hoop u zeker op een van onze activiteiten te mogen ontmoeten

Jan Piqueur

3 september: Slimme mobiliteit

“Rijden we onszelf vast of kiezen we voor slimme mobiliteit?”

CD&V Vilvoorde nodigt u van harte uit

Donderdag 3 september, 19u30 (Deuren open om 19u)

CC Bolwerk, Bolwerkstraat 17, 1800 Vilvoorde

Inleiding door Karin Brouwers (Vlaams parlementslid Vlaams-Brabant)  en Yves Deweerdt (Vlaamse Instelling voor Technisch onderzoek: VITO)

Discussieer mee met ons

Inkom gratis

6 september: Ontbijtbuffet te Peutie

Wij nodigen u van harte uit op het ontbijtbuffet dat doorgaat op zondag 6 september in het Gildenhuis te Peutie. Een lekker en gezond ontbijt voor maar 5,00 euro.

U bent er welkom van 8 uur tot 11 uur. Het team van CD&V Peutie staat voor u klaar.

18 september: 7de Diner dansant van CD&V Vilvoorde

CD&V Vilvoorde nodigt u uit op haar 7de diner dansant die doorgaat op vrijdag 18 september 2015 in cc Het Bolwerk, Bolwerkstraat 17 Vilvoorde.

Wat mag u verwachten:

Deuren open om 19u.

Onze mandatarissen bieden u het aperitief aan in de ontmoetingsruimte.

Om 20 u gaan wij aan tafel voor het diner. U kunt vrij kiezen uit een warm voorgerechtenbuffet en een hoofdschotelbuffet met lekkere vis- en vleesgerechten, gevolgd door een gevarieerd dessertenbuffet .

Onze wijnkaart is aangepast aan het menu en aan ieders budget. Natuurlijk zijn er ook andere dranken verkrijgbaar.

Na het diner zet DJ Dirk van discobar “The Sound Machine” de dansavond in. Aan u om op zijn uitnodiging in te gaan en er gezellige avond van te maken.

Om praktische redenen vragen wij u te reserveren vóór zaterdag 12 september 2015. Meer inlichtingen vindt u in de bijgevoegde flyer of bij een van uw bestuursleden in de wijk.
Reservaties op TfNr 0495/62.44.20 of via e-mail: jan.piqueur@telenet.be.  Betalingen kunnen op rekening van CD&V Vilvoorde: IBAN BE22 0680 5083 0047.

U mag zeker niet ontbreken op dit topevenement van het CD&V werkjaar 2015, breng gerust uw familie en vrienden mee.

24 september: Wandelen met de CD&V Senioren

Onze afdeling CD&V-Senioren Vilvoorde organiseert op donderdag 24 september 2015 een wandeling van 4 km onder het thema "Vilvoorde aan het water (Watersite)".
Samenkomst om 14 u in het Toeristisch infopunt van de stad, Lange Molenstraat 44, Vilvoorde

We brengen een bezoek aan dit Infopunt en wandelen nadien langs Watersite tot in de 'Canal'.

Iedereen van harte welkom.

Alle info bij Erik Clerckx, voorzitter CD&V-Senioren Vilvoorde
GSM 0475-779735 of clerckx.erik@telenet.be

27 september: rondgang Septemberfeesten Peutie

Op zondag 27 september maken wij een wandeling langs de verschillende standen en de rommelmarkt op Peutie kermis.

Wij starten om 14u00 aan het Gildenhuis te Peutie.

Iedereen welkom!

Graag een seintje als je meegaat (jan.piqueur@telenet.be)

Het volledige programma van de Septemberfeesten vindt u hier.

Kunst in de kantfabriek

Een dialoog tussen hedendaagse kunst en een historisch gebouw. De kantfabriek brengt 75 jaar hedendaagse kunst tot leven, en wil u als bezoeker hier graag bij betrekken.

Op vrijdag 4 september vanaf 19 uur kunnen alle Vilvoordenaars afzakken naar de kantfabriek voor de opening van de tentoonstelling "Kunst in de kantfabriek". De tentoonstelling loopt van 5 september tot en met 30 september, telkens open op donderdag tot zondag van 11 uur tot 18 uur. Leopoldstraat 27, 1800 VILVOORDE.

Lees alles over het project hier.