Ga met ons mee naar Plopsaland en K3

Nog geen plannen voor zondag 22 mei? Ga dan samen met je hele familie en met ons mee naar Plopsaland in Adinkerke. We vertrekken met een bus vanuit Vilvoorde en houden het natuurlijk betaalbaar via stevige kortingen (en al helemaal gratis voor de allerkleinsten). Klap op de vuurpijl: een optreden van K3!

De bus vanuit Vilvoorde vertrekt om 8 uur aan de Luchthavenlaan, ingang parking station NMBS.

Alle info op onze website of bij Jan Piqueur op 0495 62 44 20. Schrijf je nu in!

Schimmel op het sportbeleid

Afgelopen maandag was er weer gemeenteraad. Werner Grauwels legde de eed af als kersvers gemeenteraadslid, waarna het sportbeleid van de stad flink op de korrel werd genomen. Met - letterlijk - schimmel op de sportinfastructuur is een nieuwe aanpak nodig! Lees er alles over op onze site, of op de Facebookpagina.

Faubourg heeft opnieuw wijkcentrum

Sinds afgelopen weekend kunnen de inwoners van Faubourg terecht in het vernieuwde wijkcentrum. Onze fractieleider in de gemeenteraad, Peter Van Kemseke, heeft de voorbije maanden meermaals aangedrongen dat er weer werk zou worden gemaakt van dit wijkcentrum, zodat het sociaal en verenigingsleven een nieuwe start kan maken in Faubourg.

Fietspunt bedreigd?

NMBS wil besparen, en schroeft daarom zijn toelagen voor de Fietspunten aan de Belgische stations terug. Een aantal Fietspunten zullen sluiten. Ook voor het Fietspunt in Vilvoorde zullen minder middelen worden vrijgemaakt. CD&V Vilvoorde vindt zo'n Fietspunt belangrijk. Niet alleen om je fiets te laten herstellen, maar ook voor sociale tewerkstelling. Daarom vragen we dat de bestaande dienstverlening niet wordt afgebouwd.

CD&V op pad

De lente gaat gepaard met een hele rits aan evenementen in de stad. En dus gingen ook wij op pad. Er was natuurlijk de Troostkermis en de jaarmarkt, maar ook het croquefestijn van FC Ons Huis, het Geefplein van leerlingen van Het Atheneum en de Bloemenmarkt op het Ennepetalplein. Foto's van al die evenementen vind je op onze website en Facebookpagina.

Hoe toegankelijk is Vilvoorde?

Op zaterdag 28 mei organiseren wij een opmeetdag voor On Wheels, een app voor mensen met een beperking. Op verschillende plaatsen in Vilvoorde gaan we de toegankelijkheid onderzoeken. Op die manier kunnen bezoekers aan onze stad, maar ook eigen inwoners te weten komen of plaatsen ook met een rolstoel makkelijk toegankelijk zijn. De app geeft informatie over parking, hotels, cafés, restaurants, winkels, toiletten, ontspanning en bezienswaardigheden.

Meer info over de app vind je hier.

Mensen die interesse hebben om mee te gaan op 28 mei vanaf 13.30 uur kunnen contact opnemen met Jan Piqueur, via jan.piqueur@telenet.be of 0495 62 44 20.

Gelukkige verjaardag!

Een gelukkige verjaardag voor: Maes Anne-Marie; De Moor Mariette; De Maeyer Marcel; Moyson-Moortgat Yvonne; Staff Karine; Croon Pierre Marcel; Mancel Francois; Janssens Georgette; Ickmans Jacqueline; Leemans Mathilde; Vandeweert-Dumont Jeannine; Boone Maria; Decoster Elza; Desmet Bart; Landgoed Gilbert; Lacomte Jacqueline; De Nayer Georgette; Maes Patsy; Ledeganck Eric en Ledeganck Christina. Proficiat!