Succesvolle dag naar Plopsaland!

Met meer dan 80 waren we, Vilvoordenaars die vorige zondag naar de Gezinsdag van CD&V in Plopsaland trokken. De afwezigen hadden meer dan ongelijk, want het was niet alleen een fijne dag met spannende attracties voor jong en oud en een enthousiast optreden van de nieuwe K3, het bleef - in tegenstelling tot in de rest van het land - ook nog eens de hele dag droog.

Een sfeerverslag vind je hier en hier.

Vilvoorde duurste gemeente

Een identiteitskaart, een rijbewijs, een internationaal paspoort ...: deze documenten kosten niet in elke gemeente even veel. Nochtans heeft bijna iedereen ze nodig. Uit een onderzoek van Test-Aankoop en Het Nieuwsblad blijkt dat Vilvoorde de hoogste tarieven aanrekent. Meer hierover lees je via deze link.

Hoe ligt jouw straat of stoep erbij?

CD&V-gemeenteraadslid Rosaline Muyldermans vroeg op de gemeenteraad van april een overzicht van de geplande wegenwerken in de stad. Dat overzicht is te vinden op onze website. Staat jouw straat er niet tussen, en is die nochtans aan herstelling toe? Laat het ons weten!

Toegankelijk Vilvoorde

Zaterdag 28 mei hielden we een opmeetdag voor App On Wheels in het centrum van Vilvoorde. De bedoeling was om openbare plaatsen in de stad te testen op hun toegankelijkheid voor minder mobiele inwoners. Wij kregen heel positieve reacties van de handelaars, zaakvoerders en diensten. Bedankt aan alle vrijwilligers voor de vlotte samenwerking!

Meer info op onze Facebookpagina.

Rik Platteau vertelt over het industriële verleden van Vilvoorde

De Vilvoordse CD&V-senioren nodigen iedereen uit op hun volgende activiteit. Op donderdag 16 juni spreekt Rik Platteau over het industriële verleden van Vilvoorde. Hij zal daarbij de link maken naar de huidige en toekomstige stadsprojecten. Iedereen is welkom om 20 uur in CC Het Bolwerk.

Alle info: Erik Clerckx: 0475-77.97.35.

Drukke zomer

Voor studenten is het nog even flink op de tanden bijten, maar de vakantie is stilaan in zicht. En ook dit jaar belooft het een drukke zomer te worden. Zondag 26 juni verwelkomt minister Koen Geens iedereen op zijn midzomerfeest op het vliegveld van Grimbergen. Deze dag staat garant voor een feestelijk programma met activiteiten voor de hele familie, met onder meer zomerse fiets- en wandeltochten en een wandelbuffet. In de namiddag is er een waaier aan animatie voor jong en oud. Inschrijven voor het buffet is nodig en kan tot 15 juni via deze link.

Ook in de stad valt er de volgende weken van alles te beleven. De wedstrijden van de Belgen op het EK worden op groot scherm vertoond op de Grote Markt. Op 24 juni is er de avondshopping, 10 juli is er triatlon, 12 juli wordt in Houtem de 'Mosselkoers' gereden met de ere-prijs Albert Absillis, En elke woensdag, vanaf 6 juli vinden in het M. Duchéhof de Engie Parkies (de vroegere Far-Westconcerten) plaats.

Diner Dansant

Noteer alvast in je agenda: het jaarlijkse Diner Dansant vindt plaats op vrijdag 16 september in CC Het Bolwerk. Meer info krijg je in de volgende nieuwsbrieven.

Nieuw e-mailadres

Ons gemeenteraadslid uit Kassei, Werner Grauwels, heeft een nieuw e-mailadres. Je kunt hem voortaan bereiken via werner.grauwels@telenet.be.

Meer info via deze link.

Gelukkige verjaardag!

In juni morgen Irma Van der Elst, Gommaar Van der Auwera, Jan Piqueur, Daniel Vermonden, Albert Dulee, Cynthia Smagghe, Hugo De Wael, Philippe Cornut, Alphonse Coosemans, Greta Rathe, Mariette Silverans, Daniel Van Dam, Fons Vanhaecht, Anna De Roeck-Lauwens, Mario Van Vyve, Denise De Burck, Jonas Van den Bogaert, Rik Platteau en Marie-Thérèse Van Parys hun verjaardag vieren. Proficiat!