Diner Dansant

Hou vrijdag 16 september alvast vrij in je agenda: het jaarlijkse Diner Dansant kondigt zich veelbelovend aan. De traditionele succesformule wordt uitgebreid. Dit jaar kun je ook inschrijven voor een wereldwijd dessertenbuffet. Hou je (digitale) brievenbus in de gaten, maar noteer nu alvast vrijdag 16 september met rode stip in je agenda!

Vaarwel, Uplace?

Uplace is zijn bouwvergunning kwijt, en daar zijn we bij CD&V Vilvoorde blij om. We hopen dat de bouwplannen nu definitief naar de prullenmand worden verwezen, en houden tegelijk in de gaten hoe de plannen voor het winkelcentrum op de Renault-site evolueren. Want de mobiliteit en een levendige handelskern in het centrum van Vilvoorde moeten gevrijwaard blijven. Lees meer hier.

Boeiende avond over Vilvoorde vroeger en nu

CD&V Senioren Vilvoorde nodigden enkele weken geleden Rik Platteau uit in CC Het Bolwerk. Hij nam ons mee in het rijke industriële verleden van Vilvoorde, maar hij blikte ook vooruit. Als geen ander kent Rik de economische geschiedenis van Vilvoorde, maar minstens even interessant was ook de toelichting bij de grootste ontwikkelingsprojecten in onze stad. Het werd duidelijk dat Vilvoorde, de snelst groeiende stad van Vlaanderen, ook de volgende jaren een stad in beweging zal zijn.

Bedankt, Rik!

Geslaagd Midzomerfeest

Op het vliegveld van Grimbergen vond vorige week het Midzomerfeest plaats van minister Koen Geens. Met een vijftiental Vilvoordenaars was ook onze CD&V-groep mooi vertegenwoordigd op deze gezellige dag. Foto's vind je hier.

Afrikaanse zon in Vilvoorde

De Congolese gemeenschap in Vilvoorde vierde vorige zondag feest. Enkele Vilvoordse CD&V'ers feestten mee. Foto's van het sfeervolle evenement vind je hier!

Drukke zomer

Op dinsdag 12 juli wordt in Houtem de Mosselkoers gereden voor eliterenners met contract, met de ereprijs van onze eigen ereschepen Albert Absillis. Vertrek om 14 uur, aankomst rond 17.30 uur.

De stadsdiensten hebben een druk zomerprogramma uitgewerkt, met wandelingen, veel muziek en filmvoorstellingen op een boot. Het volledige programma vind je hier.

Gelukkige verjaardag!

Deze Vilvoordse CD&V'ers vieren in de zomervakantie hun verjaardag:

Peter Van Kemseke, Joeri De Vos, Hugo De Roeck, Romain Poedts, Marcel Haemels, Peter Bollen, Yolande De Coninck, Mieke Dehaene, Marc Van Asch, Annemie Absillis-Van Ballaer, Brenda Troch, Maria De Wit, Johan Gielen, Roger D'Haen, Dirk Dedoncker, Fabienne Favache, Annie Schoovaerts-Verdoodt, Louis Marcelis, Koen Somers, Marguerite Buyse, Glenn Van Kerkhoven, Luc Smetcoren, Jean Stockx, Erik Moyson, Martin Smets, Juliette Verlinden, Josiane Makolo, Mimi Cerckx-De Wit, Helena Polfliet, Dien Follon, Paula Van Lier, Jos Houthuys en Engelbert Vandam

Proficiat!