Het parkeerdossier, deel ...

We zijn een beetje de tel kwijt over de hoeveelste keer het parkeerdossier op de gemeenteraad zal worden besproken, maar op de zitting van 14 november leggen we dit opnieuw op de tafel. Het hele systeem rammelt langs alle kanten - ook na enkele summiere aanpassingen die na één maand werden ingevoerd. Dat zeggen en voelen niet alleen wij, want ook enkele bewonersgroepen protesteren nu luidop tegen de nieuwe regelingen. Zij zullen tijdens de gemeenteraad betogen tegen de te hoge tarieven, en tegen andere unfaire of onlogische maatregelen.

Bingo for Life

Noteer alvast nu al in je agenda: woensdag 21 december 2016: Bingo for Life! Opnieuw krijgt Vilvoorde een 'Warmste Week van het Jaar'. Verenigd Vilvoorde, een koepel van Vilvoordse verenigingen, brengt voor de derde keer op rij het Studio Brussel-event ‘Music for life’ naar Vilvoorde. De hele maand december kunnen Vilvoordse organisaties, clubs of inwoners toffe acties opzetten ten voordele van een Vilvoords goed doel. Dit jaar gaat de opbrengst naar Homevil, een wooncentrum voor personen met een verstandelijke beperking. Alle bijdragen worden bijeengebracht op een wervelende Bingo-avond, in de Spiegeltent, op 21 december.
Van 18.30 tot 19.30 uur brengen Garcia Goodbye en 2ND de Spiegeltent in de juiste sfeer, daarna praten de twee vlotte Radio 2-stemmen Albrecht Wauters en Niels Vandeloo de hapjes, drankjes en de wervelende Bingo for Life aan elkaar. Meer info vind je hier.

Geen voetbalterreinen in Koningslo

Vier jaar geleden werd de stad, via een onteigening, eigenaar van twee percelen grond aan de Indringinsgweg. De bedoeling was om er sportaccomodatie en voetbalpleinen aan te leggen, maar de stad liet het hele dossier aanslepen, onder meer omdat ze geen budget heeft voorzien om de sportterreinen aan te leggen. Nu geeft de stad de terreinen terug aan de oorspronkelijke eigenaars. Jammer gevolg: er komt geen extra sportaccomodatie in Koningslo. Wie alsnog suggesties heeft voor een goede locatie om te voetballen, mag het laten weten ...

In het kort

- Ons gemeenteraadslid Bart was er even tussenuit wegens ziekte, maar we wensen hem een spoedig herstel.

- Proficiat aan Nancy, voor de prima organisatie van de Halloweentocht in Houtem!

- November, dat is de maand van de Ceciliaconcerten. De Vilvoordse muziekverenigingen mogen deze maand in de feestzaal van het stadhuis spelen. Het programma vind je hier.

Gelukkige verjaardag!

Deze maand vieren deze Vilvoordenaars hun verjaardag:

Germaine Claes, Maria Moreels-Demaeyer, Gustaaf Ledeganck, Christiana Verhaeren, Erwin Hertens, Maria Jacquemijn, Lucien Vanden Broeck, Marijke Vanhoudt, Paula Vanderperren-Meul, Jan Meys, Richard Muylkens, Magda De Brabander, Ida Polspoel, Yves Briers, Georges Pourveur, Werner Grauwels, Alida Moens, Gerard Van Overbeke, Jeannine Hottat, Yvonne Coomans-Ickmans, Agnes Arrijs en Nadine De Coopman.

Proficiat!