Het nieuwe jaar inzetten, dat moet op de juiste manier gebeuren. Zoals de traditie dat wil, nodigt CD&V Vilvoorde graag al haar leden uit om te klinken op het nieuwe jaar. We kiezen dit jaar voor een nieuwe formule. Geen formele receptie meer, maar wel een gezellige Nieuwjaars-Koekenbak. De bedoeling? Gewoon in een ongedwongen sfeer bijpraten met jong en oud. En genieten van gratis pannenkoeken, koffie of een glaasje bubbels, natuurlijk. Iedereen is welkom op zaterdag 28 januari van 15 tot 18 uur. Plaats van afspraak is Zaal De Kring in Houtem (Damstraat 89).

Hart onder de riem voor handelaars

Wanneer een stadscentrum wordt heraangelegd, betekent dit dat de handelaars - tijdelijk - een moeilijke periode moeten doormaken. De Vilvoordse handelaars bleven de voorbije kerstperiode echter niet bij de pakken zitten. Ze organiseerden zélf een geslaagde eindejaarsactie. CD&V Vilvoorde stak hen een hart onder de riem, en bracht hen tijdens het kerstshopping-weekend een bezoekje. We kwamen niet met lege handen, maar gaven hen een doosje 'Merci'-pralines. Om hen te bedanken, voor hun dagelijkse inzet voor de Vilvoordenaars.

Bingo for Life brengt meer dan 3.000 euro op voor Homevil

CD&V en Verenigd Vilvoorde mogen terugblikken op een bijzonder succesvolle Bingo for Life. De Spiegeltent zat eind december voor de derde keer op rij weer helemaal vol voor de bingoavond voor het goede doel. Radio 2-stemmen Niels Vandeloo en Albrecht Wauters praatten de avond vlot aan elkaar, en Homevil, het goede doel waaarvoor geld werd ingezameld, mocht een cheque van meer dan 3.000 euro in ontvangst nemen. Bedankt aan alle spelers!

Actie voor toegankelijke voetpaden

Zaterdag 11 december voerden wij met drie rolstoelgebruikers en enkele senioren een korte actie rond toegankelijke voetpaden in het centrum van Vilvoorde. Twee krantenartikels daarover leest u via deze link.

Noteer het in je agenda!

Ook in 2017 valt er weer heel wat te beleven in Vilvoorde. Zo kun je deze maand bijvoorbeeld naar volgende activiteiten van CD&V of met medewerking van CD&V'ers:

* de kerstboomverbranding in Peutie op zaterdag 7 januari: ten voordele van (W)arm-kracht wordt op de scoutsterreinen in Peutie (Peutiebosweg) een kerstboomverbranding georganiseerd door Verenigd Vilvoorde. Vanaf 18 uur kun je jouw kerstboom laten verbranden, terwijl je je opwarmt aan chocomelk, een hotdog of een jenevertje. Meer info bij Peter Van Kemseke (vankemsekepeter@gmail.com) of hier.

* de Sint-Antoniusviering in Houtem op zondag 15 januari: Houtem viert patroonheilige Sint-Antonius met een misviering en de traditionele borrel en tombola. Voor het middagmaal in De Kring is inschrijven verplicht. Meer info bij Albert Absillis (albert.absillis@belgacom.net).

* het ontbijt van CD&V Kassei op zondag 22 januari: iedereen is welkom in zaal Ons Huis (Thaelstraat 18) van 8 tot 13 uur voor een lekker ontbijt. Meer info bij Werner Grauwels (werner.grauwels@telenet.be)

* het etentje van de CD&V Senioren op zondag 5 februari: De Vilvoordse CD&V-senioren gaan eten in Restaurant Canal, om 12.30 uur. Inschrijven kan tot uiterlijk donderdag 26 januari bij Erik Clerckx, voorzitter CD&V senioren Vilvoorde via 0475-77.97.35 of via clerckx.erik@telenet.be. Deelname kost 30 euro per persoon.

Wat werd er gezegd op de gemeenteraad?

Op 16 december vond de laatste gemeenteraad van 2016 plaats. Ook dit keer bracht CD&V heel wat op de agenda. Wat er zoal besproken en beslist werd, leest u hier. De volgende gemeenteraad vindt plaats op maandag 23 januari, om 20 uur in het stadhuis. Iedereen is welkom om de zitting bij te wonen. Wie vragen of suggesties gheeft, kan daarvoor terecht bij onze raadsleden: Bart Paredis (paredisbart@telenet.be), Marijke Van Houdt (marijke.vanhoudt@hotmail.com), Rosaline Muyldermans (lucienenrosaline@skynet.be), Werner Grauwels (werner.grauwels@telenet.be) en Peter Van Kemseke (vankemsekepeter@gmail.com).

Gelukkige verjaardag!

Een gelukkige verjaardag voor Piet Smagghe, Jozef Verelst, Marie De Leeuw, Simonne Stroobants-Poedts, Wim Troch, Josette Kotz en Luciaan Dendooven!