Vilvoordse jongeren op bezoek in het Vlaams Parlement

Twee weken geleden trokken enkele Vilvoordse CD&V-jongeren naar Brussel, om er een bezoek te brengen aan het Vlaams Parlement. Ze werden er rondgeleid door Vlaams Parlementslid Karin Brouwers, en konden Vlaams onderwijsminister Hilde Crevits aan de tand voelen. Waarom 'jong zijn' en 'aan politiek doen' een goede combinatie is, vertellen ze in een kort filmpje. Klik hier!

CD&V actief in de gemeenteraad

Interessante gemeenteraad op 20 februari, alweer. Eentje met een geanimeerde discussie over mandaten. CD&V had drie interpellaties en vier mondelinge vragen. Zoals iemand uit het publiek opmerkte: 'CD&V werkt voor zijn mandaten'. Een leuk compliment! Lees er alles over via deze link!

Niet te missen!

• ‘Theater van A tot Z’, de theatergroep van onze fractievoorzitter in de gemeenteraad, Peter Van Kemseke, brengt binnenkort twee niet te missen voorstellingen naar Vilvoorde:
    1) Het koor uit ‘Gelukkig zijn’ komt vrijdag 17 maart om 20 uur naar Het Bolwerk. Kom kijken naar deze mix van Vlamingen en anderstaligen die Nederlandstalige liedjes zingen en laat je ontroeren.
    Reserveren: www.degoubloem.be/resdvk.html
    2) 'Tiresias' vertelt het verhaal van één van de boeiendste theaterpersonages uit de Griekse oudheid. Bijzonder is dat het stuk - dat over een blind personage gaat - ook wordt gespeeld door een blinde acteur. Zondag 19 maart om 15 uur in Het Bolwerk.
    Reserveren: www.degoubloem.be/restir.html
  • Op 't goevallend oeit, de Vilvoordse muziekgroep waar ons gemeenteraadslid Bart Paredis een van de sfeermakers is, viert op zaterdag 18 maart Saint Patrick's Day. In de Kruitfabriek staat alles in het teken van Ierland. Guiness en stew à volonté, en natuurlijk ook veel muziek. Meer info bij Bart (paredisbart@telenet.be) of via deze link.
  • Noémie Shemisii, een van onze nieuwe krachten bij Jong CD&V, gaat op zaterdag 1 april (neen, geen grap!) in debat over interculturaliteit. Aanvang om 15 uur, plaats van afspraak is het VOC (F. Geldersstraat 21). Alle details vind je hier.
  • Stilaan beginnen we te brainstormen over de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2018. Wil je mee nadenken over thema's en manieren om ons in de kijker te zetten? Geef dan snel een seintje aan Peter, via vankemsekepeter@gmail.com.

Gelukkige verjaardag!

Een gelukkige verjaardag aan:

Ruben Vanhalle, Marc Leys, Hilda Jappens, Annemie Pourveur-Schoonens, Frans Van Overbeke, Gilberte Van Bos, Artsrun Vardanyan, Anne Marie Van Asch-Grillet, Jean-Pierre Slegers, Frederic Lang, Ludo De Groef, Gegine Onanyan, Marie Demuylder, Erik Claessens, Herman Dewaerheid, Philip De Smet, Josiane De Brueker.

Proficiat!

40-tal senioren genieten van Nieuwjaarsetentje

Op zondag 5 februari kwamen onze senioren samen voor het jaarlijks nieuwjaarsetentje. Het werd andermaal een gezellige namiddag, met zo'n 40 aanwezigen. Foto's vind je hier!