Ondertussen in Koningslo

De voormalige Kodak-site in Koningslo (aan de Streekbaan) wordt omgevormd tot een nieuw woonproject, met 250 wooneenheden. Ons OCMW-raadslid uit Koningslo, Christel Herbosch, vraagt dat de omwonenden meer betrokken worden bij het project, en wil dat er beter wordt nagedacht over de impact op de mobiliteit en de parkeerdruk in de omgeving. Nog tot 17 april kun je opmerkingen en bezwaren formuleren over het project. Meer info bij Christel via christel.herbosch@telenet.be of 0475 49 34 01.

Noémie in debat

Jong-CD&V Vilvoorde heeft er een sterke debater bij: Noémie Shemisii. Ze mag dan wel een van onze jongste leden zijn, in het diversiteitsdebat georganiseerd door vzw Kolamela maakte ze indruk. Met veel enthousiasme vertelde ze over haar politiek engagement en bracht ze haar visie over de samenleving. En meer dan eens kreeg ze steun vanuit het publiek. Proficiat, Noémie!

De lente is proper begonnen

Je hebt het vast al gemerkt, en hopelijk heb je er al van kunnen genieten: de lente is in het land. Maar wie buiten komt, merkt snel dat de straten er niet altijd even proper bij liggen. Niet bij de pakken blijven zitten, en ook de handen uit de mouwen steken, dat is bij CD&V geen onbekend motto. Tijdens de Lentepoets namen verschillende CD&V'ers bezem en vuilblik in de hand om het zwerfvuil uit het straatbeeld te halen. Onder meer in Houtem gebeurde dat, dankzij Timothy Van Delft en de jongeren van KAJ. Dank je wel aan alle vrijwilligers!

Wat werd beslist op de gemeenteraad?

Maandag 27 maart kwam de gemeenteraad weer bijeen. Wat stond er zoal op de agenda? Het ging onder meer over extra geld voor Vilvoorde, een mogelijke herinrichting van het Heldenplein, het steeds groter wordende aantal vrachtwagens in de stad en de aankoop van defibrillatoren in sportclubs.

Op onze site lees je een volledig verslag.

Noteer het in je agenda!

Eind april vindt Houtem Kermis plaats, waar onze ereschepen Albert Absillis in het comité zit. Met onder meer een optreden van Sam Gooris, de opening van de kermis foor K. Harmonie Vlaams & Vrij, een oltimershow en de traditionele Varkensworp is het programma ook nu weer goed gevuld. 28, 29 en 30 april is Houtem weer dé place to be. Meer info bij  albert.absillis@belgacom.net.

Gelukkige verjaardag!

Deze maand vieren we de verjaardag van:

Gunther Schoovaerts, Christiaan Misotten, Louisa De Cree, Jeannine Hannaert, Mathilde Nijs, Albert Absillis, Paula Foulis, Nancy Salu, Christel Herbosch, Bart Paredis en Patrick Boone.

Proficiat!