Wat moet een 18-jarige kunnen?

Onze Vlaamse CD&V-minister van onderwijs Hilde Crevits wil de eindtermen voor het onderwijs aanpassen. Daarvoor start ze een debat op, waarbij iedereen wordt uitgenodigd om ideeën te geven. Hilde Crevits komt vrijdag 11 maart naar Vilvoorde. Van die gelegenheid willen wij gebruik maken om aan te geven wat wij belangrijk vinden. Daarom is een korte enquête opgesteld, met mogelijke eindtermen. Vul de enquête in, en geef aan wat jij vindt dat leerlingen moeten kunnen.

Dit zit in de pijplijn ...

Afgelopen week werd er gebrainstormd over nieuwe activiteiten en actiepunten waar we de volgende maanden werk van zullen maken. Meer info volgt, maar we kunnen nu al verklappen dat er een actie rond oorsuizingen bij jongeren zit aan te komen, en dat we bijzondere aandacht zullen besteden aan betere toegankelijkheid voor personen met een handicap.

Hou alvast onze website en onze Facebookpagina in de gaten! Heb je zelf nog goede ideeën voor activiteiten, of wil je dat er aan een bepaald thema meer aandacht wordt besteed? Laat het ons weten!

Aandacht voor voetpaden

In Het Laatste Nieuws van 26 februari wordt ons bestuurslid Philip De Smet en voorzitter van de adviesraad voor toegankelijkheid aan het woord gelaten over de hobbelige kasseien in de recent vernieuwde Leuvensestraat. Voor mensen die minder goed te been zijn is het daar - net als op andere plaatsen in Vilvoorde - uitkijken geblazen. Wij blijven de ontwikkelingen op de voet volgen, onder andere op de volgende gemeenteraad.

Op de gemeenteraad

Morgen, maandag 29 februari, vindt de tweede gemeenteraad van het jaar plaats. CD&V zal het gemeentebestuur alvast onder meer interpelleren over de stand van zaken in het tramdossier en het wijkcentrum in Faubourg.

Na de gemeenteraad krijgt u het inmiddels vertrouwde verslag 'Wat besliste uw gemeenteraad?' op onze website.

CD&V Vilvoorde op stap

Het was een druk, maar gezellig weekend. Zaterdagavond brachten we een bezoekje aan de Peña Andaluza de Vilvoorde, de club van onze Pilar. Samen met hen vierden we de Dia de Andalucia. Zondag was er in de Troostbasiliek viering n.a.v. 10 jaar basiliek en 50 jaar ongeschoeide karmel, en gingen we eten ten voordele van Broederlijk Delen. Foto's vind je op onze Facebookpagina.

Om te noteren in je agenda!

* woensdag 2 maart: Vrouw en Maatschappij organiseert een gespreksavond 'De prijs van onze gezondheid', met professor Lieven Annemans en dokter Michael Callens, vanaf 19 uur in het Bolwerk.

* 4, 5 en 6 maart: Toneelgroep De Violier - de vereniging waar onze Marc Leys actief in is - brengt het stuk 'Manillen' in CC Het Bolwerk

* vrijdag 11 maart: eerstesteenlegging nieuwbouw Sint-Jozefschool Peutie

* 18, 19 en 20 maart: Koninklijke Rederijkerskamer De Goubloem brengt een TEJATERcaféKAFFEEtheater in De Kruitfabriek

Familienieuws

Met grote droefheid moeten wij u het overlijden melden van ons bestuurslid Karel Vanden Wyngaerd, uit Kassei. Karel overleed begin deze maand, op 80-jarige leeftijd.

Karel was een graag geziene vriend van onze afdeling. Hij miste zelden een bestuursvergadering, had altijd wel enkele ideetjes over wat er beter kon in onze stad en stond als eerste klaar als we een actie planden, zoals voor de renovatie van het station en de proefrit met de Trambus. We zullen hem missen, als partijlid, als vriend, als de fijne mens die hij was.

Gelukkige verjaardag

Deze leden vieren tussen 15-02 en 15-03 hun verjaardag:

Monsieur-Swinnen Yvonne; Dehaene-Verbeke Celie; Steynen-Vertruyen Irma; Permentiers Suzanne; Baecke Anne-Marie; Polspoel Patrick; De Roeck Marie-Therese; Uytterhoeven Karel; Croon-Van Look Jeanne; Van Heymbeeck Isidoor; Buys Joseph; Trekels Ann; Vanhalle Ruben; Leys Marc; Jappens Hilda; Pourveur-Schoonens Annemie; Van Overbeke Frans; Vardanyan Artsrun; Van Bos Gilberte; Van Asch-Grillet Anne Marie; Slegers Jean-Pierre; Lang Frederic; De Groef Ludo; Onanyan Gegine

Proficiat!

Een stukje poëzie

Als afsluiter nog dit. Erik Clerckx, naast voorzitter van CD&V Senioren, ook de eerste dorpsdichter van Houtem, schreef een gedicht over onze partij. Dat kun je hier lezen.