Een nieuw jaar, met een vliegende start!

De nieuwjaarsreceptie van vorige week was een schot in de roos. Ex-voorzitter van de Boerenbond en huidig voorzitter van het Wit-Gele Kruis Piet Vanthemsche had een duidelijke boodschap voor het talrijk opgekomen publiek: "CD&V mag gerust wat assertiever zijn. Ga uit van jullie eigen sterkte!" Naast onze trouwe leden mochten we ook een uitgebreide Congolese en Spaanse delegatie verwelkomen. Foto's vind je hier.

Nieuwe bestuursploeg

Op de Nieuwjaarsreceptie werd ook de nieuwe bestuursploeg van CD&V Vilvoorde voorgesteld. Een ploeg met heel wat nieuwe gezichten, maar ook met ervaring. Jan Piqueur werd herverkozen tot voorzitter van CD&V Vilvoorde, en ook Erik Clerckx verlengt zijn mandaat als voorzitter van de Vilvoordse CD&V-senioren. En een primeur bij de jongeren: Glenn Van Kerkhoven en Helena Polfliet nemen samen de voorzittersfunctie van Jong-CD&V Vilvoorde waar. Meer hierover lees je hier.

Bedankt, Jeannine!

Jeannine Haesaerts beëindigde haar mandaat als OCMW-raadslid. Haar politieke carrière is er een om trots op te zijn. In 1988 werd ze voor het eerst verkozen in de gemeenteraad. Tot vandaag zorgt ze mee voor het sociale gelaat van onze partij. Jeannine: bedankt voor je jarenlange, onverminderde inzet! In de OCMW-raad wordt Jeannine opgevolgd door Johan Gielen, die vorige week de eed aflegde (meer info vind je hier).

Licht aan het einde van de tunnel?

Op de gemeenteraad van vorige week kaartte Marijke Van Houdt aan dat de verlichting in het voetgangerstunneltje onder de spoorweg, tussen de Nijverheidsstraat en de de Bavaylei, al enkele weken stuk is. Als gevolg van die interpellatie nam de stad contact op met Infrabel, dat beloofde de verlichting snel te herstellen. Meer hierover, en over wat er nog in de gemeenteraad ter sprake kwam, lees je hier en hier.

Halfweg de legislatuur: tijd voor een rapport!

De beleidsperiode van burgemeester Hans Bonte en zijn schepenen is halfweg, en dus is het tijd voor een eerste evaluatie. Dat vond ook Het Nieuwsblad, dat een grootschalige enquête organiseerde. Afgelopen dinsdag verscheen het rapport van Vilvoorde in de krant. Wat opvalt: meer dan de helft van de bevraagden vindt dat het parkeerbeleid in onze stad slecht is, en ook over het onderhoud van wegen en voetpaden heeft bijna de helft klachten.

Via deze link kun je de resultaten bekijken (vul de postcode in).

Lekker ontbijt in Kassei

CD&V Vilvoorde (her)leeft dankzij haar wijkwerking. Een dynamisch team in Kassei zorgde onlangs alweer voor een heel lekker ontbijt. Bedankt aan het Kassei-team voor het werk. Meer hier.

Bingo for Life brengt 4.200 euro op

De tweede editie van Bingo for Life was een succes. Er werd niet minder dan 4.200 euro opgehaald voor projecten tegen jeugdarmoede. Bedankt, Vilvoorde! (meer info vind je hier)

Infovond energie

Misschien zijn er geen winters meer zoals vroeger, toch dreigt de energiefactuur voor veel mensen onbetaalbaar te worden. Onze fractieleider Peter leidt volgende week een gratis infosessie in met heel wat nuttige tips om energie te besparen. Afspraak op maandag 1 februari om 19.30 uur in CC Het Bolwerk. Meer via deze link.

Familienieuws

Werner en An Grauwels mochten begin deze maand hun 25ste huwelijksverjaardag vieren. Proficiat met dit zilveren jubileum!

Marina De Smet, de zus van Philip, is vorig weekend op 52-jarige leeftijd jammerlijk overleden aan een hartaanval. Ze wordt zaterdag in intieme kring gecremeerd.

Bestuurslid Karel Vanden Wyngaerd onderging onlangs een heelkundige ingreep. Wij wensen hem heel snel beterschap.

CD&V Vilvoorde op Facebook

Wist je dat CD&V Vilvoorde ook een actieve Facebookpagina heeft? Je vindt er heel wat nieuwsberichten, en nog veel meer foto's, onder meer van de nieuwjaarsreceptie, het ontbijt van CD&V in Kassei en de kerstmarkt. Neem snel een kijkje, en like ons via deze link!

Gelukkige verjaardag!

Tarik Van Dam; Hottelet Monique; Wim Troch; Liliane Daumont; Olena Voyin; Patrick Vercammen; Miet Gerards; Josette Kotz; Luciaan Dendooven