Met CD&V naar K3 in Plopsaland!

Nog geen plannen voor Pinksterdag, 22 mei? Ga dan samen met je hele familie en met ons mee naar Plopsaland in Adinkerke. We vertrekken met een bus vanuit Vilvoorde en houden het natuurlijk betaalbaar via stevige kortingen (en al helemaal gratis voor de allerkleinsten). Klap op de vuurpijl: een optreden van K3! Alle info op onze website of bij Jan Piqueur op 0495 62 44 20. Schrijf je nu in!

Hilde Crevits op bezoek

Vlaams onderwijsminister Hilde Crevits kwam langs in Vilvoorde. Ze legde de eerste steen van de nieuwe school in Peutie, maar ze kreeg er van CD&V Vilvoorde ook de resultaten van hun enquête over de eindtermen voor het middelbaar onderwijs overhandigd. Meer info lees je hier.

Vilvoorde staat stil bij terreur

Vorige zaterdag vond aan het Mattenkot een herdenkingswake plaats ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de terreuraanslagen in Zaventem en Brussel, van dinsdag 22 maart. Hart Boven Hard organiseerde 'Het leven weent', een moment van bezinning voor de verbondenheid met elke Vilvoordenaar en tegen blind geweld. Onder de talrijk opgekomen aanwezigen was er ook een mooie delegatie van CD&V Vilvoorde, dat zo zijn steun voor dit initiatief toont.

Aandacht voor vrouwen

Sinds begin deze maand heeft CD&V Vilvoorde een afdeling van Vrouw en Maatschappij. Met Josiane Makolo als voorzitster zullen zij vrouwelijke thematieken onder de aandacht brengen. Josiane is bovendien ook nationaal bestuurslid van Vrouw en Maatschappij. Veel Succes, Josiane!

Welkom Werner!

Op 25 april legt Werner Grauwels de eed af als CD&V-gemeenteraadslid. Hij volgt Josiane op, die zich – zoals je hierboven al kon lezen – volop voor Vrouw en Maatschappij wil inzetten. Werner woont met zijn gezin in de wijk Kassei en is er al jaren heel actief in de parochiale werking. Veel succes, Werner!

Is er iets wat je graag op de gemeenteraad aangekaart zou zien? Laat het weten aan Werner of onze andere gemeenteraadsleden.

Tussentijds rapport

Onze fractieleider in de gemeenteraad, Peter Van Kemseke, maakte voor De Streekkrant een balans op van de eerste drie jaar van deze legislatuur. Op onze Facebookpagina lees je zijn rapport. Op die pagina vind je trouwens nog heel wat nieuws. Word dus snel fan van onze pagina, en lees het nieuws altijd als eerste!

Shoppen, shoppen, shoppen!

Komt er – naast Uplace – nóg een shoppingcentrum op de Renaultsite, langs de Schaarbeeklei? De reactie van CD&V Vilvoorde leest u hier.

Op stap

De lente is in het land, en dat wil zeggen dat er weer heel wat activiteiten op het programma staan. De Troostkermis, met onder meer de Jaarmarkt (18 april) en Kunst in de Troost natuurlijk, maar eerst is er nog Houtem kermis. Op 8, 9 en 10 april is Houtem de plek voor amusement.

Het volledige programma van de Troostkermis is te vinden op de website van de stad. Zaterdag 16 april brengen wij een bezoek aan de kermis en de Spaanse tent vanaf 16 uur. Iedereen is welkom.

Jarigen van deze maand

Een gelukkige verjaardag aan:

Onanyan Gegine; Demuylder Marie; Claessens Erik; Dewaerheid Herman; Hofmans Frans; De Smet Philip; De Brueker Josiane; Schoovaerts Gunther; Misotten Christiaan; Corneillie Luc; De Cree Louisa; Hannaert Jeannine; Nijs Mathilde; Absillis Albert; Foulis Paula; Herbosch Christel; Paredis Bart; Boone Patrick en Maes Anne-Marie.