Nieuwsbrief januari 2014
N°6 - 05/02/2014

Nieuwjaarsreceptie 2014

Veel volk op onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie die doorging op donderdag 6 januari in de ontmoetingsruimte van cc Het Bolwerk.
Een meer dan geslaagde editie dus ...!

Lees meer ›

Jong CD&V stal de show op de nieuwjaarsreceptie

Jong-CD&V Vilvoorde verwelkomde tijdens de nieuwjaarsreceptie hun nationale jongerenvoorzitter Tom Vandekendelaere. Wat in Vilvoorde gebeurt, gebeurt ook elders in Vlaanderen, aldus Tom: CD&V slaat opnieuw aan bij jongeren.
In één adem door mocht een groepje studenten-ondernemers de Vilvoordse jongerenprijs in ontvangst nemen, en overhandigde Tom de opbrengst van de jong-CD&V koffie-actie aan Hilde Grillet, ten voordele van kleuteronderwijs in Bolivië. Onderwijs en ondernemen: ziehier wat Jong-CD&V Vilvoorde belangrijk vindt!

Uit de gemeenteraad

Op de gemeenteraad van 20 januari zorgden onze CD&V-mandatarissen voor heel wat tussenkomsten en interpellaties.

Rosaline Muyldermans had vragen bij het gebrekkige onderhoud van het kerkhof van Vilvoorde, dat er wat verwaarloosd bijligt. Zo is het sanitair niet toegankelijk voor bezoekers en zijn de graven die vorig jaar beschadigd werden door koperdieven - veelal graven van oudstrijders - nog steeds niet hersteld. Rosaline vroeg ook dat Vilvoorde actief zou meewerken aan allerlei activiteiten in het kader van de herdenking van de Eerste Wereldoorlog.
Peter Van Kemseke, die kort daarvoor zijn eed had afgelegd als gemeenteraadslid/fractievoorzitter sprak het stadsbestuur aan op de besparingen op wijkwerking. De wijkkranten verdwijnen in hun huidige vorm, en er wordt gesnoeid in het aantal wijkverantwoordelijken en gemeenschapswachten.
Uit een interpellatie van Bart Paredis bleek dat in de toekomst kleinere Vilvoordse sportverenigingen minder goed ondersteund zullen worden: de huurprijzen stijgen, maar de subsidies blijven - in het beste geval - gelijk.
Marijke Vanhoudt stelde voor dat de stad zou onderzoeken of het haalbaar is om ervoor te zorgen dat inwoners in de toekomst de gemeenteraad thuis kunnen volgen vanop hun computer, zoals enkele andere steden dat al doen.
Josiane Makolo wees op de onveiligheid in de buurt van de Belfiusbank, en vroeg scherper politietoezicht.
Tot slot kwam CD&V nog tussen over de problemen in het handelscentrum, en vroegen we volledige duidelijkheid over het tramtraject.  Van harte dank aan al onze leden die onze mandatarissen inspiratie gaven voor een tussenkomst. Wil u dat onze mandatarissen een probleem aankaarten op de gemeenteraad? Neem dan zeker contact op, voor 14 februari!!

Jong CD&V in de pers met actie Bolivië

Zaterdag 4 januari trok JongCD&V Vilvoorde door de straten van het centrum van Vilvoorde met koffiepotten en bekers in de hand. Hilde Grillet, die sedert enkele maanden lid is van JongCD&V Vilvoorde vertrekt op 30 januari samen met een vriendin voor een stage van vijf maand naar Bolivië, waar ze kleuters zal onderwijzen. Deze unieke gelegenheid ziet Hilde als kers op de taart van haar opleiding kleuteronderwijs, die ze in juni zal beëindigen.

Met een team van 5 Jong-CD&V leden, het koffieapparaat van Kapsalon Rita en het droge weer is de actie geslaagd. De totale opbrengst werd overhandigd aan Hilde op de nieuwjaarsreceptie van CD&V Vilvoorde op 16 januari."

Lees meer ›

CD&V Vilvoorde met twee kandidaten naar de verkiezingen

Bij de verkiezingen van 25 mei zal CD&V zowel voor de Kamer als voor het Vlaams Parlement een kandidaat uit Vilvoorde op de kieslijst hebben. Fractieleider Peter Van Kemseke wordt 2e opvolger op de Kamerlijst, afdelingsvoorzitter Jan Piqueur wordt 7de opvolger voor het Vlaams Parlement.

Wil u Peter en Jan steunen? Wij zoeken enthousiaste mensen die deel willen uitmaken van het campagneteam? laat het ons weten op e-mail: info@vilvoorde.cdenv.be

In welk Vlaanderen wil u leven?

Op vrijdag 7 februari 2014 van 14u tot 16u zal er een mobiele CD&V-studio aanwezig zijn op de Rooseveltlaan ter hoogte van de Guldenschaapstraat.
CD&V komt naar je toe en vraagt je mening: "Kom binnen en vertel ons in welk Vlaanderen u wil leven".

Bestuursleden en mandatarissen staan klaar om naar je verhaal te luisteren!

Buurtbabbels

Omdat je buren leuker zijn dan je denkt ...
Omdat iedereen graag woont in een buurt die leeft ...
Omdat er best wel interessante mensen wonen in je buurt ...

Komt op zaterdag 8 februari onze CD&V borrelkar naar Broek en station Vilvoorde

Vanaf 14u: Station Vilvoorde
Vanaf 15u: Brabantplein
Vanaf 16u: Marie Joséwijk

Komt op zaterdag 22 februari onze CD&V borrelkar naar Far West

Vanaf 14u: Maurits Duchéhof ter hoogte van het wijkcentrum
Vanaf 15u: Nieuwe Rolleweg

Vanaf 16u: Gevaertstraat, parking aan de kerk

Kom langs voor een jenever, een fruitsap of een chocomelk en leer je buren kennen.

Info @ CD&V Vilvoorde

Wil u dat de informatie nog sneller bij u terecht komt? Wil u meer weten over de activiteiten die CD&V-Vilvoorde organiseert? Wil u weten welke problemen we aankaarten op de gemeenteraad, of wil u zelf ook meewerken?

Contacteer ons dan via de website http://vilvoorde.cdenv.be/contacteer-ons of per e-mail info@vilvoorde.cdenv.be.

Of ga naar de CD&V-Vilvoorde facebookpagina: https://www.facebook.com/CDV1800 waar u de laatste nieuwsjes vindt. Liken dus!

En kent u iemand die ook graag de digitale nieuwsbrief ontvangt? stuur ons dan een mailtje. Want CD&V is er voor u het hele jaar door.