Wie wil jij als volgende burgemeester?

Het Nieuwsblad organiseert een Burgemeestersrapport. Het stadsbestuur punten geven én aangeven wie jij als volgende burgemeester wilt, kan via deze link. De enquête neemt naar een paar minuutjes in beslag. Zeker doen!

Bingo for Life

Bij CD&V Vilvoorde houden we wel van plezier en gezelligheid, maar we verliezen de mensen die het moeilijker hebben niet uit het oog. Daarom zetten we - net zoals vorig jaar - onze schouders onder 'Bingo for Life' van Verenigd Vilvoorde. Op woensdag 23 december nodigen we iedereen uit in de spiegeltent op de Grote Markt, voor een gezellige bingoavond. Spelplezier bij een hapje en een drankje, ten voordele van (W)armkracht, in het kader van de 'Music for Life'-actie van Studio Brussel. Toegang is gratis. Kom dus zeker eens langs! Meer info vind je hier.

Bezwaar tegen spreidingsplan Zaventem?

De Vilvoordse gemeenteraad diende een bezwaarschrift in tegen de plannen van de Vlaamse Regering over het omgevingslawaai voor de luchthaven Brussel-Nationaal. De gemeenten in de noordrand rond Brussel zouden een pak meer vluchten over zich heen krijgen. Ook inwoners van Vilvoorde kunnen een bezwaar indienen. Meer daarover leest u op onze site.

Bestuurslid worden: iets voor jou?

Begin 2016 vernieuwen we ons bestuur! We hebben een sterke ploeg van gemotiveerde bestuursleden nodig die mee aan de kar willen trekken en stilaan mee willen denken aan de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Alle leden van CD&V Vilvoorde kunnen zich kandidaat stellen. Geef ons ten laatste begin januari een seintje als je interesse hebt ( info@vilvoorde.cdenv.be).

Kom klinken op het nieuwe jaar

Goede tradities moet je in ere houden, en dus nodigen we iedereen weer uit op onze Nieuwjaarsreceptie. Afspraak op donderdag 21 januari, vanaf 19 uur in Het Bolwerk. Gastspreker is Piet Vanthemsche, voormalig voorzitter van de Boerenbond. Iedereen is welkom voor een hapje, drankje en een babbel. Toegang is gratis.

CD&V op de kerstmarkt

CD&V tekende afgelopen weekend present op de kerstmarkt, in de spiegeltent op de Grote Markt. Meer dan 500 mensen hielden even halt aan onze stand. Foto's vind je hier.

Jan verkozen in provinciaal bestuur

Bij de provinciale bestuursverkiezingen van vorige maand, is onze afdelingsvoorzitter Jan Piqueur verkozen als vertegenwoordiger voor onze regio. Proficiat, Jan!

Wat werd beslist op de gemeenteraad?

Wat op de gemeenteraad van 14 december werd besproken, leest u hier.

'Gelukkig Zijn' in Vilvoorde

Fast-Forward, de Vilvoordse theatergroep, speelt binnenkort nog eens in Vilvoorde. Op dinsdag 16 februari brengen de acteurs de muzikale theatervoorstelling 'Gelukkig Zijn' in Het Bolwerk. Kaartjes zijn te verkrijgen via de site van Het Bolwerk.

Om te noteren in je agenda

• 3 januari: Nieuwjaarsreceptie bevolking Vilvoorde van 11 tot 13 uur in de spiegeltent op de Grote Markt
  • 9 januari: Repaircafé van 11 tot 13 uur, in het Parochiehuis, Guldenschaapstraat 27
  • 9 januari: Nieuwjaarsreceptie CD&V Nationaal vanaf 17 uur in Antwerpen