Speciale nieuwsbrief verkiezingen
N°7 - 28/02/2014

CD&V Vilvoorde als één ploeg naar de verkiezingen!

Tijdens de provinciale happening op 23 februari werden de CD&V-kandidaten voor de verkiezingen aan het publiek voorgesteld. CD&V Vilvoorde was met een ruime delegatie aanwezig om te supporteren voor Peter Van Kemseke (2de opvolger Federaal Parlement) en Jan Piqueur (7de opvolger Vlaams Parlement). De extra vocale steun vanuit Vilvoorde was voor onze kandidaten een hele opsteker en een goed teken. Want dit zijn zeker NIET de verkiezingen van Jan en Peter, dit zijn de verkiezingen waarmee we als hele CD&V-afdeling van 13.3% in 2012 naar 15% gaan (en naar xx% in 2018).

Campagne voeren kan slechts slagen als een hele ploeg mensen de handen uit de mouwen steekt en er samen voor gaan. Wil je graag meehelpen aan de campagne? Dat kan bijvoorbeeld door mee "den boer op gaan" naar evenementen, bussen van krantjes en flyers, mee gaan plakken en helpen borden plaatsen, aanbevelingskaartjes aan vrienden of familie te bezorgen, signaleren van evenementen, enz...

Uw bijdrage kan het verschil maken!

Wij nodigen u alvast uit op startvergadering van de campagne die doorgaat op donderdag 6 maart om 20u in het Gildenhuis te Peutie. U krijgt er alle informatie geven over de verkiezingscampagne en wij kijken ook uit naar uw ideeën. Laat ons weten dat je aanwezig zult zijn en wij zorgen voor een warm onthaal. Maar kunt u niet aanwezig zijn en wenst u toch een steentje bij te dragen dan kunt ons ook contacteren op email: info@vilvoorde.cdenv.be

Verkiezingsborden en raamaffiches

Om onze kandidaten maximaal zichtbaar te maken in het straatbeeld zijn wij nog op zoek naar geschikte plaatsen voor verkiezingsborden en raamaffiches. Voor de grote borden zijn o.a. de toegangswegen naar Vilvoorde interessant. Wenst u een affiche te plaatsen of kent u een goede locatie waar wij verkiezingsbord of een affiches mogen plaatsen, laat het ons dringend weten op email:  info@vilvoorde.cdenv.be. Of kom je affiche(s) ophalen op 12 april om 19u30 in het Gildenhuis te Peuite.

Groot bord (2m2)           ......    aantal, locatie

Klein bord (90x90 cm)    ......    aantal, locatie

Raamaffiches                 ......    aantal, locatie

Gemeenteraad 24 februari 2014

Uit de tussenkomst van Rosaline Muyldermans op de gemeenteraad in Vilvoorde blijkt nogmaals dat CD&V een solidaire partij is. Rosaline vroeg aandacht voor kinderarmoede in Vilvoorde: de 73.000 euro bijkomende middelen die de stad kreeg, moeten gebruikt worden om kinderen in armoede te doen deelnemen aan het sociale leven en verenigingsleven.

Peter Van Kemseke bekritiseerde de besparingen (en personeelsverminderingen) in het OCMW, waarbij hardwerkende verzorgers die zich inzetten voor onze ouderen en hulpbehoevenden in het onzekere blijven over hun toekomst. Peter ondervroeg ook NVA over hun standpunt dat solidariteit met verre landen moet 'vervangen' worden door projecten in de eigen gemeente. NVA kwam op dat standpunt terug. Wij staan voor solidariteit dichtbij én verder weg.

Marijke Vanhoudt vroeg een oplossing voor de toenemende rattenplaag in het centrum van Vilvoorde.

Lees meer ›

Buurtbabbel Far West

Op een zonnige zatderdag, op 22 februari trok onze borrelkar naar de wijk Far West. Verschillende mensen wilden hun verhaal kwijt (en 2 van onze CD&V-gemeenteraadsleden voelden de lente al kriebelen).

Lees meer ›

Verborgen talent in CD&V Vilvoorde

Enkele van onze CD&V-senioren werden uitgenodigd om  deel te nemen aan de opnames voor een filmpje voor het EVP-congres dat plaatsvindt op 6 en 7 maart 2014 te Dublin.
Rosaline, Mimi, Lucien, Erik en Jan deden enthausiast mee, samen met het internationale campagneteam van de EVP (Europese Volkspartij).
Iedereen haalde de beste acteur in zichzelf naar boven. Wij kijken uit naar het resultaat! Meer foto's vind je hier.

Infoavonden over darmkanker in Vilvoorde

Op 11 en 13 maart, telkens om 20 uur, vinden er infoavonden plaats over preventie van dikkedarmkanker. Dokters van de dienst maag- en darmziekten van het AZ Jan Portaels en Dr W. Geeraerts, voorzitter Harno,  geven uitleg. Iedereen is welkom, toegang gratis.

Info @ CD&V Vilvoorde

Wil u dat de informatie nog sneller bij u terecht komt? Wil u meer weten over de activiteiten die CD&V-Vilvoorde organiseert? Wil u weten welke problemen we aankaarten op de gemeenteraad, of wil u zelf ook meewerken?

Contacteer ons dan via de website http://vilvoorde.cdenv.be/contacteer-ons of per e-mail info@vilvoorde.cdenv.be.

Of ga naar de CD&V-Vilvoorde facebookpagina: https://www.facebook.com/CDV1800 waar u de laatste nieuwsjes vindt. Liken dus!

En kent u iemand die ook graag de digitale nieuwsbrief ontvangt? stuur ons dan een mailtje. Want CD&V is er voor u het hele jaar door.