N°3 - 29/06/2012

{Persmoment}

Op woensdag 27 juni om 11u30 werd de CD&V-lijst en het verkiezingsprogramma aan de pers voorgesteld.
Ongeveer de helft van de kandidaten was op deze persbijeenkomst aanwezig. Hieronder vindt u het verslag uit Het Nieuwsblad:

"CD&V KIEST VOOR VERSCHEIDENHEID OP DE LIJST

VILVOORDE - Huidig burgemeester Marc Van Asch trekt de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen en solliciteert naar een tweede ambtstermijn als burgervader. Mieke Dehaene, dochter van Jean-Luc Dehaene, is lijstduwer.

‘We zijn bij de samenstelling van onze lijst heel nadrukkelijk op zoek gegaan naar verscheidenheid, naar verwevenheid van kandidaten met hun buurt en naar multiculturele kandidaten’, zegt Van Asch. ‘Voor het eerst overheersen zelfs de vrouwelijke kandidaten. Van de 35 plaatsen nemen ze er 18 in. In Koningslo alleen al vullen zij de vijf vacante plaatsen in. Voorts engageerde ook Rik Platteau zich. Hij is toch wel het gezicht van de inhoudelijke vernieuwing waar we aan toe waren. Niemand die beter weet hoe Vilvoorde er moet uitzien dan hij, als bezieler van het Watersiteproject.’

‘Voorts hebben we met Peter Van Kemseke een jong, maar belezen iemand aangetrokken. De jongeren staan dan weer vanaf plaats 19 samen in één blok. Onze ambitie is om, ondanks het versnipperde landschap van vandaag, een toonaangevende rol te spelen. Wij willen onze nek uitsteken. Het belangrijkste item waar we ons willen op focussen, is de mobiliteit. Iedereen ervaart hoe moeilijk het is om vanaf het Portaelsplein richting station te rijden. Het doorgaand verkeer moet hier worden aangepakt. Het Heldenplein moet opnieuw een lokaal plein worden. Neen, dit is geen wishful thinking. We hebben al samengezeten met De Lijn en Wegen Vlaams-Brabant’, besluit Van Asch."

Ondertussen vindt u op onze website:

- het volledige verkiezingsprogramma: http://vilvoorde.cdenv.be/programma-voor-komende-zes-jaar

- de belangrijkste realistaties: http://vilvoorde.cdenv.be/realisaties-van-afgelopen-zes-jaar

{individueel promomateriaal}

Elke kandidaat krijgt van CD&V Vilvoorde voor 134,00 euro aan promotiemateriaal (dit komt overeen met 3.000 kaartjes - Amerikaans formaat). Je kan voor een hoger bedrag bestellen maar denk er aan dat je dan zelf betaalt (als kandidaat) en je de uitgaven moet inbrengen als verkiezingsuitgaven.

Enkele mogelijkheden (formaten en prijzen):

Formaat

45.00 EUR

Per 100 meer

40.00 EUR

Wie toch iets anders wenst kan andere mogelijkheden bekijken via http://www.ggb.be/Prijslijst.pdf of meer inlichtingen vragen bij rik.platteau@skynet.be.

{collectief promomateriaal}

Vakantiekaarten: deze zijn momenteel in druk en zullen begin juli gebust moeten worden. Van zodra het drukwerk in Vilvoorde aankomt zal de verspreiding gebeuren via de wijkverantwoordeliljken. Aan deze laatsten wordt gevraagd om hun onbeschikbaarheden (vakantie) door te geven aan Rik (rik.platteau@skynet.be).

Affiches: Er werden in elke wijk een aantal aanplakborden met {iedereen inbegrepen} geplaatst. bedoeling is dat deze blijven staan tot de verkiezingen. Als de affiches met de groepsfoto's klaar zijn, worden deze op de aanplakborden gezet.CD&V Vilvoorde zorgt voor enkele grote affiches met alle wijkkandidaten voor de borden.

{Er valt hier niets te beleven}

Zat    30 jun                   Eetfestijn Kiwanis Club tvv CAW - Portaelsplein

Zon   30 jun   09u00    3de Pjeirefretterswandeling van kwb Far West (vertrek aan de kerk)

Zon   01 jul    20u00    Finale EK Spanje - Italië op groot scherm op het Bolwerkplein