Nieuwsbrief Mei 2014
N°10 - 19/05/2014

Laatste groet aan Jean-Luc Dehaene

Naar aanleiding van het overlijden van Jean-Luc Dehaene ontving CD&V veel vragen van militanten om ‘iets te doen’ vanuit de partij, waarbij ook leden en sympathisanten kunnen aansluiten.

Iedereen kan op donderdag 22 mei, bij voorkeur tussen 16 en 20 uur, een laatste groet brengen aan Jean-Luc Dehaene in het stadshuis van Vilvoorde. We geven onze leden ook de mogelijkheid om het rouwregister te komen tekenen in brasserie “De Met” (“Grote Zaal”) in Vilvoorde op donderdag 22 mei tussen 16 en 20 uur. Onze leden kunnen er ook terecht om samen herinneringen op te halen. Mensen van de CD&V-afdeling Vilvoorde zullen voor het onthaal zorgen.

De uitvaartplechtigheid vindt plaats op vrijdag 23 mei om 11u in de Onze-Lieve-Vrouw van Goede Hoop kerk te Vilvoorde. De zitplaatsen in de kerk zijn – gezien de ruime kennissenkring – volledig volzet. Wie dat toch wenst, kan de plechtigheid buiten volgen via een videoscherm. Maar in samenspraak met de familie opteert CD&V dus om met leden en militanten een afscheidsgroet te brengen op donderdagavond.

Uit respect voor de familie en als eerbetoon aan Jean-Luc zal vrijdag de campagne opnieuw onderbroken worden.

Bedankt vrijwilligers!

Bedankt aan alle vrijwilligers, militanten, vrienden en familie  die voor CD&V Vilvoorde een verkiezingsbord of een raamaffiche hebben geplaatst. Bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen om dit huzarenstukje te volbrengen. Wij plaatsten meer dan 50 borden grote en kleine borden in en om Vilvoorde. Dank ook aan de buurgemeenten Zemst en Grimbergen waar wij ook in het straatbeeld verschenen.

Opgelet hier zijn onze vrijwilligers aan het werk (een leuk filmpje).

Lees meer ›

Een verkiezingscampagne doe je niet alleen

Inderdaad! Verkiezingen win je niet in je eentje. Peter en Jan konden rekenen op een geweldige ploeg en vele medestanders om de campagne te ondersteunen. Wij kunnen niet genoeg dank u zeggen aan alle militanten die samen met onze kandidaten de boer op trokken, affiches en borden plaatsen, eetfestijnen afschuimen, huis-aan-huisbezoeken en nog zoveel meer. Wij maakten er een fijne fotorepotage van.

Lees meer ›

Computerstemmen thuis oefenen

Voor wie het computerstemmen thuis wil oefenen met de namen van de partijen en alle kandidaten.

Klik hier om te oefenen met Vlaams-Brabantse kandidaten. http://bit.ly/1jwZLSZ ( klik na het openen op de foto van de stemkaart)

Tip? Kies zeker voor de Vilvoordse kandidaten: Peter Van Kemseke  (Kamer van Volksvertegenwoordigers –  opvolgers plaats 2) en Jan Piqueur (Vlaams Parlement – opvolgers plaats 7)

De laatste rechte lijn

Zondag gaat u nieuwe politici kiezen. CD&V Vilvoorde heeft een kandidaat op de Vlaamse lijst (Jan Piqueur, 7e opvolger) en op de federale lijst (Peter Van Kemseke, 2e opvolger). Voor ons is de inzet van deze verkiezingen duidelijk: meer aandacht en meer financiële ondersteuning voor Vilvoorde, en de erkenning van Vilvoorde als centrumstad. Om een antwoord te vinden op de mobiliteitsproblemen, het tekort aan kinderopvang, en veel te dure woningen in onze regio.

We vragen uw steun in het stemhokje. En die van uw vrienden of familieleden. Zodat CD&V-Vilvoorde nóg sterker wordt na deze verkiezingen. Hopelijk kunnen we op u rekenen. Alvast dank!