CD&V Vilvoorde (in) beweging
23/11/2015

CD&V Vilvoorde actief ... en sociaal

Zaterdag 14 november was een drukke dag voor CD&V Vilvoorde. In de voormiddag brachten we een interessant bezoek aan Mivavil, terwijl in de namiddag in De Met ons CD&V Pop-up café plaatsvond. De aanwezigen konden er het Wij-bier proeven, en uiteraard gezellig bijpraten. Foto's vind je op onze website en een kort introductiefilmpje van Mivavil kunt je hier bekijken.

Een paar dagen later nodigden we gedeputeerde Tom Dehaene uit, voor een gesprek over veilig en milieuvriendelijk naar school gaan. De getoonde presentatie hebben wij ook in een filmpje gegoten. Vragen hierover altijd welkom bij info@vilvoorde.cdenv.be.

Basisschool De Biekorf bekroond met bronzen Verkeer op School-medaille

Basisschool De Biekorf uit Houtem werd onlangs door de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) beloond met een bronzen Verkeer op School-medaille. De school kreeg deze bekroning wegens haar inzet voor verkeers- en mobiliteitseducatie. In totaal reikt de VSV dit jaar 18 gouden, 59 zilveren en 302 bronzen Verkeer op School-medailles uit op basis van de activiteiten die de scholen inrichten.

Proficiat!

Verkozen

Erik Clerckx is voor de volgende drie jaren verkozen als regiovoorzitter van de CD&V senioren. Wij wensen hem veel succes.

Witte lintjes tegen geweld op vrouwen

Enkele enthousiaste CD&V-dames uit Vilvoorde en omstreken stonden vrijdag 13 november voor dag en dauw aan het station van Vilvoorde. Ze deelden witte lintjes uit, om zo aandacht te vragen voor geweld tegen vrouwen.

CD&V Vilvoorde maakt ambiance!

CD&V Vilvoorde wil een levendige stad, waar haar inwoners plezier kunnen beleven. Daarom zetten we - net zoals vorig jaar - onze schouders onder 'Bingo for Life' van Verenigd Vilvoorde. Op woensdag 23 december nodigen we iedereen uit in de spiegeltent op de Grote Markt, voor een gezellige bingoavond. Spelplezier bij een hapje en een drankje, ten voordele van (W)armkracht. Toegang is gratis.

Een maand later, op donderdag 21 januari, is iedereen welkom op onze nieuwjaarsreceptie. In CC Het Bolwerk komt Piet Vanthemsche, voormalig voorzitter van de Boerenbond en de nieuwe voorzitter van het Wit-Gele Kruis, voor ons spreken. Niet te missen, dus!

Trambusje komt zo (hopen we)!

Onlangs kon je door de straten van Vilvoorde een bijzonder voertuig zien rijden. Op uitnodiging van CD&V Vilvoorde demonstreerde Van Hool zijn nieuwste trambus. Dat is - zoals de naam al doet vermoeden - een voertuig dat de voordelen van en tram (groot aantal zitplaatsen, lage opstap, beperkte CO2-uitstoot) combineert met de voordelen van een bus (flexibel, lagere kostprijs dan een tram). Meer daarover lees je hier

Vilvoorde gaat vreemd

Mandolineorkest Divertimando, met onder hun leden enkele CD&V'ers, was afgelopen weekend te gast bij het Akkordeon Orchester in Ennepetal, zusterstad van Vilvoorde. Hier vind je de link naar een lokaal krantenartikel hierover.

Nieuw bestuur: iets voor jou?

Begin 2016 vernieuwen we ons bestuur! We hebben een sterke ploeg van gemotiveerde bestuursleden nodig die mee aan de kar willen trekken en stilaan mee willen denken aan de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Alle leden van CD&V Vilvoorde kunnen zich kandidaat stellen. Geef ons ten laatste begin januari een seintje als je interesse hebt ( info@vilvoorde.cdenv.be).

Familieberichten

Karel Vanden Wyngaerd is voor de eerste maal overgrootvader geworden van Finn Van Bruyssel. Over-opa Van Bruyssel was destijds medewerker op kabinet Leo Tindemans. Proficiat Karel!

Ledenactie!!! Doe mee!

Onze leden maken CD&V uniek. Daarom loopt nog tot eind december onze speciale ledenactie. In de snelst groeiende stad van Vlaanderen zijn wij ook een sterk groeiende ledenbeweging. Voor amper 3 euro (in plaats van 6 euro) bent u lid vanaf de datum van aansluiting tot eind 2016. Wanneer u via de website van CD&V inschrijft vóór 31 december 2015 krijgt u van ons 3 euro terug. Spreek gerust enkele mensen aan die geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Onze leden maken CD&V uniek. Daarom loopt nog tot eind december onze speciale ledenactie. In de snelst groeiende stad van Vlaanderen zijn wij ook een sterk groeiende ledenbeweging. Voor amper 3 euro (in plaats van 6 euro) bent u lid vanaf de datum van aansluiting tot eind 2016. Wanneer u via de website van CD&V inschrijft vóór 31 december 2015 krijgt u van ons 3 euro terug. Spreek gerust enkele mensen aan die geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Jarigen

Wij wensen volgende leden een gelukkige verjaardag (tussen 15/11 en 15/12):

Agnes Arrijs; Yves briers; Octhaire Claessens; Erik Clerckx; Yvonne Coomans-Ickmans; Magda De Brabander; Nadine De Coopman; Alfred De Paepe; David De Ridder; Raymond De Smedt; Werner Grauwels; Mathilde Herbosch-Van Heymbeeck; Jeannine Hottat; Ibanez Maria del Pilar; Eric Mathues; Francois Meskens; Alida Moens; Rosaline Muyldermans; Richard Muylkens; Ida Polspoel; Georges Pourvreur; Maurits Schoovaerts; Gerard Van Overbeke; Guy Verhofstadt.

Om te noteren in je agenda

26-30 november: Toneel "Een beeld van een man" door De Speelgezellen in cc Koningslo
29 novemberCeciliaconcerten K.H. Vlaams en Vrij. Om 11 uur in het stadhuis
1 december: gemeenteraadslid Peter Van Kemseke gaat in gesprek met prof. Jonathan Holslag over diens boek: ‘Vlaanderen 2055?’(Kruitfabriek, 19u30).
4-5-6 decemberToneel "Vilvoorde in oorlog" door K.T. De Violier
5 decemberPelgrimstocht naar Santiago de Compostela door Jan Piqueur. Om 19u30 in de  Guldenschaapstraat 27 Vilvoorde. Organisatie kwb centrum Vilvoorde
6 decemberCeciliaconcerten Peper en Zout. Om 11 uur in het stadhuis
11-12-13 decemberKerstmarkt- en kunstenambachtenmarkt Far West
12 december: kerstmarkt wijk Kassei
19 -20 december: CD&V staat op de Kerstmarkt in de Spiegeltent

Deze en nog meer activiteiten, vind je ook in onze activiteitenkalender die we regelmatig uitsturen.