Nieuwsbrief Oktober 2013
N°4 - 07/10/2013

CD&V Vilvoorde in de pers

Onze CD&V-ploeg in Houtem bracht de slechte staat van de Schoolstraat ter sprake bij de stad via het e-loket. Yelena Voyin (CD&V) kreeg als antwoord dat er de komende jaren geen financiële middelen beschikbaar zijn omdat de nadruk wordt gelegd op de vernieuwing van het stadscentrum.
Of het nu de Schoolstraat is in Houtem of andere straten, voetpaden of fietspaden in Vilvoorde, CD&V vraagt aandacht voor het centrum én de wijken. In de komende begroting mogen de wijken niet vergeten worden.

Lees meer ›

En nog eens in Het Laatste Nieuws

Subsidies voor het Mattenkot

De provincie Vlaams-Brabant heeft een subsidie van meer dan een half miljoen euro gegeven aan de stad Vilvoorde voor de restauratie van het ‘Mattenkot’.

Provincie Vlaams-Brabant (met CD&V-er Tom Dehaene) vergeet Vilvoorde niet. In Vilvoorde zit CD&V in de oppositie, maar dat betekent niet dat je vanuit andere niveaus niets voor de stad kunt doen.

Lees meer ›

Diner dansant van 20 september 2013

Wij mogen terugblikken op een zeer geslaagde editie van onze 5de Diner dansant op vrijdag 20 september 2013. De deelnemrs konden genieten van een zeer lekker buffet om vervolgens het beter danswerk tentoon te spreiden tot in de vroege uurtjes.
Dank aan alle deelnemers, iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen tot een goede afloop en dank aan al onze sponsors.

Een terugblik op onze diner dansant met meer foto's vindt u op de website van CD&V Vilvoorde

Johan Gielen schenkt fiets aan Homevil

Johan Gielen, ondervoorzitter van CD&V Vilvoorde, organiseerde samen met (W)arm-kracht en Oikonde een benifiet ten voordele van beide organisaties. Op het einde van het evenement schonk Johan de fiets waarmee hij, voor Broederlijk Delen, Nicaragua doorkruiste aan Homevil. Proficiat met deze mooie actie. CD&V Vilvoorde was met een mooie delegatie aanwezig om deze actie te steunen.

Op visite bij minister Koen Geens

Gemeenteraadslid Josiane Makolo vertegenwoordigde onze gemeenteraadsfractie op een ontmoeting met Minister van Financiën Koen Geens.
Josiane bracht de specifieke thema's zoals de internationalisering, migratie, maar ook mobiliteit, enz... waarmee de gemeenten in de Rand geconfronteerd worden. Het werd een boeiende uitwisseling tussen de fracties van de gemeenten in onze regio.

Kick Off Centrumsteden

Onze bestuursleden Dien Follon, Christel Herbosch en Jan Piqueur namen deel aan de 'Kick-off Centrumsteden' georganiseerd door CD&V nationaal.
Wij zijn maar wat tevreden en vinden het zeker niet onbelangrijk dat CD&V onze stadsafdeling meeneemt in het traject speciaal opgezet voor de centrumsteden.
Wij mogen dan ook specifieke ondersteuning verwachten op maat van de centrumsteden.

'Goedgezind Vilvoorde' wordt het symbool van het traject.

Toppers & trekkersdag

Samen met 135 anderen was CD&V Vilvoorde van de partij op de Toppers en Trekkersdag in Vlaams-Brabant. Het werd een boeiende voormiddag, waar wij met een hoop informatie en inspiratie naar huis zijn gegaan!

Voor enkele sfeerbeelden, klik hier

Faubourg herleeft!

Enkele wijkbewoners van Faubourg namen het initiatief om op zaterdag 12 oktober, van 14 tot 18 uur, een eerste wijkfeest te organiseren. Er zijn volksspelen, een springkasteel, hapjes uit Marokko, Congo, Bulgarije en België, een wandelzoektocht, fototenteoonstelling en om 16.00 een muziekoptreden van Right on Cue. Met dit initiatief willen de wijkbewoners aantonen dat Faubourg kan en moet herleven. Onder de initiatiefnemers o.a. Marc Leys en Peter Van Kemseke. Voor meer info kan je terecht bij Peter Van Kemseke, vankemsekepeter@gmail.com. Iedereen van harte welkom!!'

Teamdag voor bestuursleden

Op zondag 20 oktober trekt het CD&V-bestuur naar onze buurgemeente Grimbergen voor een 'Teamdag'.
Wij koppelen het ernstige bestuurswerk aan de versterking van ons bestuursteam en een gezellig dagje uit in onze buurgemeente Grimbergen.

Op de agenda:
  • 10u: Start van de vergadering voor de bestuursleden
    • politiek luik en debat met gastspreker Tom De Saegher - provinciaal voorzitter CD&V Vlaams-Brabant
    • bewegingsluik: hoe bouwen wij onze afdeling verder uit: Goedgezind Vilvoorde, acties, activiteiten, ledenbeweging,  ...
  • 12u: Gezondheidswandeling in het Prinsenbos - vanaf nu zijn de partners en kinderen welkom
  • 13u: Broodmaaltijd + taart + koffie/thee (trouwens koffie en thee de hele dag, vanaf aankomst, zo veel wij willen) - alle bijkomende dranken zijn individueel te betalen
  • 14u: Gezellig samenzijn, een toffe namiddag vol verrassingen.
Wens je ons team te versterken, neem dan contact met de afdelingsvoorzitter Jan Piqueur via GSM 0495/62.44.20) of via e-mail info@vilvoorde.cdenv.be.

CD&V Vilvoorde op Facebook

Sinds enkele maanden heeft onze CD&V afdeling een mooie Facebookpagina. Het is voor ons de ideale manier om u heel snel op de hoogte te brengen van de acties waar wij mee bezig zijn, veel sneller dan wij dit kunnen met de maandelijkse nieuwsbrief. Binnenkort starten wij ook met dialoogmomenten op deze pagina.

Dus wilt u als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwsjes, nog voor je ze in de krant leest? Ga dan naar onze facebookpagina https://www.facebook.com/CDV1800 en 'like' onze pagina. U hoeft zelfs geen facebookaccount te hebben om de pagina te Liken.

vrijdag, 13 oktober, 2017
Jongeren op weg naar Burn-out? Over kwetsbaarheid en veerkracht