CD&V Vilvoorde (in) beweging
N°1 - 23/10/2015

Ga mee op bezoek bij Mivavil!

We zijn een sociale partij. Daarom gaan we op zaterdag 14 november op bezoek bij Mivavil, de sociale werkplaats in Vilvoorde. De dag begint om 10 uur met een kopje koffie, gevolgd door een bedrijfsbezoek. We krijgen er meer uitleg over wat Mivavil precies doet en waarom deze plek zo belangrijk is. Om 11.30 uur is er een hapje en een drankje. Iedereen is welkom, deelname is gratis. Wil je deelnemen, of ken je mensen die zouden willen deelnemen, geef dan snel een seintje via info@vilvoorde.cdenv.be of 0495/62.44.20.

Werk maken van mobiliteit op school ... Prima plan!

Wij vinden het belangrijk dat Jonas en Liesje elke dag veilig naar school kunnen gaan. Daarom organiseren wij op dinsdag 17 november om 19 uur een infoavond over het thema "Veilig en milieuvriendelijk naar school". Wij nodigen scholendirecties, onderwijzend personeel, preventieadviseurs, ouderraden, schoolraden en ouders uit om samen met ons mee na te denken over hoe wij werk kunnen maken van meer verkeersveiligheid voor onze schoolgaande jeugd. De provincie Vlaams-Brabant, dienst verkeer en mobiliteit en gedeputeerde Tom Dehaene stellen de mogelijkheden en projecten voor die via de provincie te bekomen zijn. Nadien is er voldoende tijd om goede ideeën uit te wisselen. De infoavond gaat door in Basisschool De Biekorf, Karel Trekelstraat 42 te Houtem.

CD&V Vilvoorde komt buiten!

Ook de voorbije maand was CD&V Vilvoorde vaak te zien in het straatbeeld. Zo trokken we met een uitbundige groep naar de Septemberfeesten in Peutie en maakten de mandatarissen een vuist tegen armoede. Gemeenteraadslid Peter werd uitgedaagd door radio-presentatrice Leen Demaré om samen met de burgemeester op de Grote Markt een levend schaakspel neer te zetten. Opdracht geslaagd! Ook op de fakkeltocht liep CD&V vooraan. Rosaline, Lucien, Albert en Magda gaven het ritme aan. Op het pianoconcert dat (W)armkracht organiseerde om geld in te zamelen tegen armoede, zat CD&V-jongere Glenn op de eerste rij te luisteren naar Chopin en Boogie Woogie.

Lees meer ›

CD&V feest graag...

Dat we ook graag feesten, bewezen we tijdens ons Diner Dansant, waar we dit jaar meer volk mochten verwelkomen dan vorig jaar, en op het feest met de Congolese gemeenschap in Vilvoorde, waar zelfs Minister Koen Geens en CD&V-Voorzitter Wouter Beke voor naar Vilvoorde kwamen. Het werd laat, maar de dag nadien was CD&V klaarwakker voor het ontbijt van KWB-centrum en het mosselfestijn van de Koninklijke Harmonie Vlaams en Vrij.

Senioren op pad

Onze Vilvoordse CD&V-senioren wandelden op donderdag 29 september onder het thema “Vilvoorde aan het water”.

Met 15 wandelliefhebbers wandelden we onder leiding van Erik Clerckx langsheen de Zenne en het kanaal. We brachten eerst een kort bezoek aan het toeristisch infopunt van de stad in de Lange Molensstraat. Erik gaf uitleg over de geschiedenis van het Mattenkot. Met heel wat belangstelling werd tijdens de tocht geluisterd naar de uiteenzetting over het Kanaal door onze ereschepen Albert Absillis. De namiddag eindigde met een gezellig samenzijn in de Brasserie “Canal”. Deze wandeling kaderde in onze CD&V-seniorenreeks “Hartje Vilvoorde”. Alle info hierover bij Erik Clerckx, voorzitter CD&V-senioren Vilvoorde via 0475/77.97.35 of clerckx.erik@telenet.be

Met de voorzitter nog even naar Santiago de Compostela

Op 20 oktober gaf Jan, onze voorzitter, aan de hand van veel foto’s een getuigenis over zijn drie maanden durende pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. Heb je dit gemist? Geen nood, je kan nog naar Jan gaan luisteren op zaterdag 5 december bij kwb Centrum Vilvoorde en op maandag 25 januari 2016 bij de Heemkundige Kring Vilvoorde.

Familieberichten

Met vreugde melden we dat Evelien Jacobs (geen onbekende voor veel van onze leden) en Flavio Palmeri de trotse ouders zijn geworden van Alexis. Welkom aan de nieuwe Vilvoordenaar!

Ledenactie - Doe mee

Onze leden maken CD&V uniek. Daarom loopt nog tot eind december onze speciale ledenactie. In de snelst groeiende stad van Vlaanderen zijn wij ook een sterk groeiende ledenbeweging. Voor amper 3 euro (in plaats van 6 euro) bent u lid vanaf de datum van aansluiting tot eind 2016. Wanneer u via de website van CD&V inschrijft vóór 31 december 2015 krijgt u van ons 3 euro terug. Spreek gerust enkele mensen aan die geïnteresseerd zouden kunnen zijn.

Gelukkige verjaardag

Wij wensen volgende leden een gelukkige verjaardag (tussen 15/10 en 15/11):

Bouayache Bilal; Capiau Guy; Claes Germaine; De Brabander Magda; De Saeger Victor; Declercq Glenn; Hertens Erwin; Jacqemijn Maria; Ledeganck Gustaaf; Meys Jan; Demaeyer Maria; Muylkens Richard; Vanden Broeck Lucien; Meul Paula; Vanhoudt Marijke; Verhaeren Christiana.

Al onze wensen en doe er nog vele jaren bij.

Om te noteren in je agenda

24 en 25 okt - Breugel-eetfestijn. In Zaal De Kring (Damstraat 89, Houtem) organiseert mandoline-orkest Divertimando, waarin Albert Absillis actief is, een warm en koud buffet à volonté. Zaterdag ben je welkom vanaf 17.30 uur, zondag kun je eten tussen 11.30 en 16 uur.

08 nov - Ceciliaconcert. Wie Divertimando aan het werk wil zien, moet zondag 8 november naar het stadhuis afzakken, voor het jaarlijkse Ceciliaconcert. Aanvang om 11 uur. Toegang en aperitief achteraf zijn gratis. Een week later mag Divertimando optreden in onze Duitse zusterstad Ennepetal. Albert zal beide concerten presenteren.

21 nov - Soepfestival. Wil je eens enkele soepen komen proeven op de Grote Markt? Hou dan deze dag vrij. Overigens, diezelfde zaterdag komt ook de Sint aan in de stad.

Deze en nog meer activiteiten, vind je ook in onze activiteitenkalender die we regelmatig uitsturen.