Gezellige én lekkere avond

Enkele weken geleden was CC Het Bolwerk de plek waar alle gemeenschappen in Vilvoorde samenkwamen. Op ons eerste Diner-Dessert-Dansant werd de klassieke 'Diner Dansant'-formule uitgebreid met een werelds dessertenbuffet. De Congolese, Marokkaanse, Spaanse en Turkse Vilvoordenaars zorgden voor lekkere hapjes. Het werd een bijzonder sfeervolle avond. Foto's vind je hier.

Slechte communicatie over parkeertarieven

Veel Vilvoordenaars zijn terecht boos over de verhoging van de parkeertarieven, de uitbreiding van de zones betalend parkeren en de heel slechte communicatie daarover door het stadsbestuur. De tijd is voorbij dat je als politicus zomaar iets kan beslissen en het dan zonder veel uitleg kan opleggen aan de bevolking. CD&V heeft dit meermaals gezegd in de gemeenteraad en in de pers, en zal dit thema niet loslaten.
Lees er meer over in dit artikel van Het Nieuwsblad.

Debatteer mee met Karel Van Eetvelt over de winkelstraat van de toekomst

Op dit moment wordt het handelscentrum van Vilvoorde volop vernieuwd. Een groot deel van de Leuvensestraat is heraangelegd, en graafmachines hebben de Grote Markt open gelegd.

Maar hoe moeten onze winkelstraten eruitzien opdat klanten winkelen opnieuw fijn vinden, ook in Vilvoorde?

Karel Van Eetvelt (UNIZO) zoekt samen met u naar een antwoord. Ga mee in gesprek over hoe onze Vilvoordse winkelstraten eruit kunnen zien, en bekijk samen met ons enkele oplossingen uit andere steden in Vlaanderen.

Kom op donderdag 6 oktober langs in Brasserie De Met (Grote Markt) vanaf 19 uur.

Deelname gratis maar inschrijven bij jan Piqueur, 0495-62.44.20 of jan.piqueur@telenet.be. Meer info hier.

Noteer het in je agenda!

Op woensdag 5 oktober stelt Kristof Calvo zijn boek 'F*ck de zijlijn' voor, en gaat hij met jullie in gesprek. Gemeenteraadslid Peter Van Kemseke leidt hem in.

Bij een voetbalmatch zijn er supporters die langs de zijlijn hun gedacht roepen, en de spelers die uiteindelijk het verschil maken. Politiek is niet anders. Kristof Calvo (Kamerlid voor Groen), schreef daarover een boek. met een duidelijke boodschap: speel zelf mee!

Aanvang om 20 uur in cc Het Bolwerk, Bolwerkstraat 17. Toegang gratis. Meer info vind je hier.

Op donderdag 6 oktober organiseert CD&V Vilvoorde een infonamiddag over het nieuwe woonzorgcentrum in Vilvoorde. Wij verwelkomen je met koffie en gebak. Sprekers zijn OCMW-raadslid Christel Herbosch en ereschepen Albert Absillis.

Aanvang om 14 uur in cc Het Bolwerk, Bolwerkstraat 17. Toegang gratis. Info vind je hier.

Mandolineclub Divertimando nodigt iedereen uit voor hun Breugelfestijn. Afspraak in Zaal De Kring in Houtem, op zaterdag 22 oktober vanaf 17.30 uur en op zondag 23 oktober van 11.30 tot 16 uur.

Gelukkige verjaardag!

Deze maand mogen volgende CD&V'ers hun verjaardag vieren:

Emma Dewaerheid-Detemmerman, Rita Moyson, Daniel Dejaegher, Roger De Coster, Bilal Bouayache, Noémie Shensi Beto, Guy Capiau, Josephine Perdon, Glenn Declercq en Victor De Saeger.

Proficiat!