Nieuwsbrief september 2015
15/09/2015

Autoloze zondag

Zondag 20 september wordt Vilvoorde weer even autovrij. Ook dit jaar wordt de Autovrije Zondag gecombineerd met de Jeugddag, dus er valt weer heel wat te beleven op en rond het Rooseveltplein.

Het volledige programma vind je hier

Wandelen langs de Watersite

Onze senioren gaan op 24 september wandelen door de Watersite. Vertrek om 14 uur aan het Toeristisch infopunt (Lange Molenstraat 44). Iedereen is welkom!

Info: Erik Clerckx, 0475-779735 of clerckx.erik@telenet.be.

Septemberfeesten Peutie

Op zondag 27 september maken wij een wandeling langs de verschillende standen en de rommelmarkt op Peutie kermis. Afspraak om 14 uur aan het Gildenhuis. Iedereen welkom!

Graag een seintje als je meegaat (jan.piqueur@telenet.be)

Het volledige programma van de Septemberfeesten vindt u hier.

Goed nieuws voor de Scouts

Eind 2016 moeten de Vilvoordse Scouts en Gidsen hun lokalen aan de Verbindingsstraat verlaten. De zoektocht naar een nieuwe locatie verloopt echter moeizaam. Daarom voerden ze voor de gemeenteraad van afgelopen maandag voor het stadhuis (zie foto). Op de gemeenteraad vroeg Peter Van Kemseke naar de houding van het stadsbestuur. Uit de discussie leren we dat de stad zich engageert om voor een geschikte locatie voor de Scouts te zorgen.

Lees er hier alles over

Gemeenteraad september 2015

Benieuwd naar wat op de gemeenteraad werd beslist? Op onze website vind je een uitgebreid verslag. Check snel!

Slimme mobiliteit in Vilvoorde (?)

Begin deze maand organiseerde CD&V Vilvoorde een debatavond rond mobiliteit. Yves Deweerdt van het Vlaams instituut voor technologisch onderzoek (VITO), en Vlaams Parlementslid voor CD&V Karin Brouwers hadden het voor een geïnteresseerd publiek over 'slimme mobiliteit'. Uiteraard kwam ook de tram ter sprake. De aanwezigen uit Koningslo vernamen er overigens een beetje goed nieuws: De Lijn heeft het tramtracé lichtjes aangepast.

Foto's en een verslag vind je hier

Meer info over het nieuwe tramtracé vind je hier

Wijkkrant Faubourg

De voorbije dagen hebben de inwoners van Faubourg een speciale publicatie in de brievenbus gekregen: De Levendige Buurt-krant. Onze leden uit Faubourg hebben een krantje in elkaar gestoken met weetjes en nieuwtjes over de wijk.

Lees meer ›

Familieberichten

Met grote droefheid heeft CD&V Vilvoorde afscheid moeten nemen van twee graag geziene leden.

Op 20 augustus is Frans Hanssens, beter bekend als 'Çoike', de man van OCMW-raadslid Jeannine Haesaerts, overleden. Eerder die maand moesten we ook afscheid nemen van Eduard Huyberechts. Eduard was schepen van Peutie, en actief in tal van verenigingen.

CD&V Vilvoorde wenst de familie en vrienden van Eduard en Ã‡oike veel sterkte. Lofbetuigingen aan Eduard lees je hier.

Gelukkige verjaardag

Wij wensen volgende leden een gelukkige verjaardag:

Antoinette Cnockaert; Elise De Pever; Elise De Smedt; Willem De Vogelaer; Roger Dedoncker; Joke Dewickere; Wim Dubois; Jeaninne Haesaerts; Marie-Rose Houthuys-Letist; Jozef Ledeganck; Chris Ledeganck-Vangompel; Guido Maes; Christiaan Martens; Louise Nannan; Jean-Luc Pëers; Rosa Piron; Irene Spinnoy; Luc Straetman; Germaine Van Herrewegen; Roger Vandeweert; Jeanne Vanmeuter; Armand Zegers.

Al onze wensen en doe er nog vele jaren bij.

Bezoek aan Mivavil

Op 14 november gaan we op bezoek bij Mivavil, de sociale werkplaats in Vilvoorde. Meer info krijg je in de volgende nieuwsbrief, maar hou de datum alvast vrij!

Win een fles wijn!

Heb je ideeën, tips of suggesties voor onze volgende nieuwsbrief? Laat het weten en stuur een mailtje naar trochwim@gmail.com. Elke maand verloten we een fles wijn onder de inzendingen.